Studentų idėja patikėjęs verslininkas šokolado gurmanams pristatė naują produktą

Jau kurį laiką gurmaniškų skanėstų mėgėjus stebina rinkoje pasirodęs naujas šokoladas „Charming“, savo forma primenantis muzikinę kompaktinę plokštelę su viršelyje besipuikuojančiais paslaptingais „atlikėjais“. Daugelis nustebtų sužinoję, kad įmonės „Choco Group“ gaminamiems šokoladams pakuotes sukūrė ne marketingo ekspertai ir grafinio dizaino profesionalai, o paprasti studentai.

KTU logoNaujojo šokolado „Charming“ pakuotėms kurti, ieškant nematyto ir netradicinio sprendimo, buvo pasirinkti ne rinkos profesionalai, o nepatyrę, bet perspektyvūs Kauno technologijos universiteto (KTU) studentai iš Mechanikos inžinerijos ir dizaino (MIDF) bei Ekonomikos ir verslo (EVF) fakultetų. Iš viso įvairiose kūrybinėse veiklose dalyvavo apie 50 universiteto studentų.

 

Fotografijose – studentų artimieji

Pieniško šokolado pakuotėKTU EVF lektorius Vytautas Stankevičius pasakoja, kad pakuotėms žmonių nuotraukos buvo parinktos pagal jų emocijas veiduose, geriausiai atspindėjusias skirtingus šokoladų skonius: juodojo šokolado, juodojo šokolado su čili, juodojo šokolado su apelsinais ir cinamonu bei pieniško šokolado su lazdyno riešutų pasta.

„Norėjome, kad vartotojui pakuotės perteikiama emocija asocijuotųsi su jausmais, kuriuos jis patirs, skanaudamas konkretų šokoladą, – teigė KTU dėstantis verslininkas. – Atskiras emocijas šokolado pakuotėms fotografavome iš labai arti, kad šios būtų pastebimos net fotografuojamo žmogaus akyse.“

Ant „Charming“ šokolado pakuočių atsidūrę žmonės – ne garsenybės, ne profesionalūs modeliai, o projekte dalyvavusių studentų parinkti veidai. Pavyzdžiui, mažasis berniukas, besipuikuojantis ant pieniško šokolado pakuotės – vienos iš KTU studenčių brolis, o vyriškis su akiniais – vienos iš studenčių tėtis.

„Ieškojome ne mūsų prekės veido, bet emocijų, atspindinčių skirtingus šokolado skonius, – tvirtino V. Stankevičius.

 

Šokoladas ar kompaktinė plokštelė?

Pasak verslininko, neretam pirkėjui, pamačiusiam „Charming“ šokolado pakuotę, pirmasis įspūdis, asociacija – kompaktinis diskas (CD). Tik įsižiūrėjus suvokiama, jog ant pakuotės pavaizduotas ne kažkoks žymus atlikėjas, o paprasto žmogaus veidas.

V. Stankevičius pasakoja, kad tokia vartotojų reakcija pasinaudojo vykusiose tarptautinėse parodose, kuriose dalyvavo kartu su KTU studentais. Jose „Choco Group“ šokoladai buvo eksponuojami kompaktinių diskų stovuose. Į „Choco Group“ stendo kūrimą parodose taip pat buvo įtraukti studentai.

Juodojo šokolado su apelsinais pakuotė„Choco Group“ vadovas džiaugėsi, kad susidomėjimas naujaisiais šokoladais labai didelis. Pakuotės, kaip ir tikėtasi, atkreipia vartotojų dėmesį, kelia žmonėms geras emocijas, nuostabą. „Šokoladas, kaip produktas, yra skirtas žmogaus nuotaikai pagerinti, nes jame yra medžiagų, kurios sužadina laimės hormonu vadinamo endorfino gamybą, o gerą nuotaiką sukelianti pakuotė – tinkama įžanga“, – sakė jis.

„Kurdami pakuotes išlikome ištikimi savo pirminei idėjai, jog įpakavimas iš pirmo žvilgsnio nekeltų šokolado asociacijos. Siekėme savotiško staigmenos efekto ir kad vartotojui kiltų klausimas „Kas tai?“, – kalbėjo V. Stankevičius. – Surizikavome ir šiandien džiaugiamės dideliu įdirbiu, puikiais rezultatais, todėl šią liniją tęsime ir toliau, ieškosime naujų skonių“.

 

Į verslo pasaulį – kuo anksčiau

KTU lektorius ir įmonės „Choco Group“ vadovas V. Stankevičius pažymi, kad visuomet tikėjo jaunimu ir tuo, kad jis gali padaryti daugiau nei patyrę rinkos „vilkai“.

„Turint daug patirties, atsiranda tam tikri rėmai, iš kurių neretai darosi gana sunku išeiti, dėl to rinkoje dažnai pastebimos pasikartojančios prekės ar paslaugos. Reklamos agentūros, grafikos dizaineriai turi gana nusistovėjusį ir susiformavusį stilių. Mes, norėjome kažko visiškai naujo, todėl vietoje profesionalų pasikvietėme KTU studentus“, – pasakojo V. Stankevičius.

 

Jo nuomone, studentus į įvairius verslo procesus reikia įtraukti kuo anksčiau: „Kuriant naujojo šokolado pakuotes, dirbome su trečiakursiais, kurie dar neturi nuolatinio darbo ir visą dėmesį skiria mokslui. Džiaugėmės kūrybiniu procesu, o jaunų studentų užsidegimas motyvavo mus pačius.“

Pasak „Choco Group“ direktoriaus, bendri projektai su KTU studentais yra erdvė būsimojo darbuotojo išbandymui praktikoje ir vienas geriausių būdų atsirinkti naują komandos narį, pamatyti tikrąsias jo galimybes ir gebėjimus.

Iš kairės – L. Baločkaitė Š. Baltramonaitytė ir V. Stankevičius prodoje „Rinkis prekę lietuvišką“
Iš_kairės – L. Baločkaitė, Š._Baltramonaitytė ir V. Stankevičius parodoje „Rinkis prekę lietuvišką“

Trūksta iniciatyvos iš verslo

V. Stankevičiaus teigimu, įgyvendinant šį projektą, buvo jaučiamas labai stiprus palaikymas iš Universiteto, o ypač iš Andriaus Vilkausko, MIDF dekano. „Prie mūsų komandos prisijungė ir labai kvalifikuoti, iniciatyvūs abiejų fakultetų dėstytojai, kurie prisiėmė ir papildomas, mentorių pareigas, – sakė KTU dėstantis verslininkas.

Tiek dalyvaujant pirmojoje Lietuvoje KTU mentorystės programoje, tiek vykdant įvairius projektus už Universiteto ribų ilgametę mentoriavimo praktiką turintis V. Stankevičius studentams stengėsi būti labiau mentorius, nei vadovas.

Visgi, nuo idėjų generavimo etapo pereinant prie realaus rezultato sukūrimo, teko atsigręžti ir į užsakovo vaidmenį: „Išmokti įsiklausyti į kliento norus, bendradarbiauti su dizaineriais ir leidėjais studentams buvo naudinga pamoka.“

„Choco Group“ vadovo teigimu, norint pritraukti jaunimą dalyvauti bendruose mokslo ir verslo projektuose, motyvacija ir iniciatyva turi kilti, pirmiausia, iš verslininkų.

„Jeigu verslininkas nėra pernelyg motyvuotas ir nesitiki, kad bendru darbu su studentais gali išspręsti jam pačiam aktualias problemas, šie projektai pasmerkti nesėkmei. Tik pasiruošęs rizikuoti ir asmeniškai idėja tikintis verslininkas, gali motyvuoti studentus prisijungti darbui ir palaikyti jų iniciatyvą iki norimo rezultato sukūrimo“, – sakė V. Stankevičius.

 

Siekė sužadinti emocijas

Emocijų perteikimo idėja šokolado pakuotėms kilo Medijų inžineriją MIDF studijuojančioms Laurai Baločkaitei ir Šarūnei Baltramonaitytei.

„Ši idėja gimė savaime, tiesiog mąstant ir kalbantis apie produktą, su kuo jis asocijuotųsi vartotojui. Šokoladas mums yra įkvėpimo, gerų emocijų, šiltų, kartais sentimentalių akimirkų šaltinis. Šokoladą mėgsta visi – tiek maži, tiek dideli. Šį skanėstą netgi galima pavadinti ryšio tarp žmonių simboliu, nes šokoladas nuolat dovanojamas draugams, artimiesiems, todėl tą emocinį artumą norėjome perteikti pakuotėse“, – sakė studentės.

 

L. Baločkaitės ir Š. Baltramonaitytės įsitikinimu, pakuotės išskirtinės pirmiausia tuo, kad kurtos studentiškų rankų, universitete, į pagalbą kviečiant draugus ir šeimos narius.

„Kaip jau minėjo Vytautas, žmones atrinkome pagal skirtingus šokolado skonius. Pavyzdžiui, pieniškas šokoladas tiesiog prašėsi vaikiško portreto, besišypsančio, didelėmis, nuoširdžiomis akimis. Juodam šokoladui pasirodė tinkamas vyriškas, globėjiškas portretas. Juodam šokoladui su čili norėjosi žavaus, šiek tiek „aštraus“ merginos žvilgsnio. Tokiu būdu kiekvienam skoniui radome tinkamiausią veidą ir veido išraišką“, – pasakojo viena idėjos autorių L. Baločkaitė.

 

Jos teigimu, emocijos – pagrindinė šio produkto dalis: „Ragaujant šokoladą kyla įvairios emocijos. Dažniausiai – labai teigiamos. Tiek skirtingos pakuotės, tiek veido išraiškos, neįprasta koncepcija verčia žmones vienaip ar kitaip jaustis. To ir siekėme“.

KTU MIDF studentės taip pat kūrė ir „Choco Group“ pieniškų šokoladų kremų pakuotes.

KTU studenciu sukurtos sokolado pakuotes 2

Už gerą pažymį naudingesnė patirtis

L. Baločkaitės nuomone, tokie projektai naudingi tuo, kad leidžia studentams bendrauti su realiais užsakovais, kelia iššūkius, suteikia galimybę pamatyti būsimo darbo virtuvę, o tuo pačiu ir daug išmokti.

„Studentams tokia patirtis yra kur kas naudingesnė, nei vien tik teorinės informacijos skaitymas vadovėliuose. Manau, kad studijų programose trūksta praktinių įgūdžių ugdymo, realių problemų sprendimo. Dalyvaujant tokiuose verslo projektuose galima klysti ir išmokti rasti geriausią sprendimą“, – mano L. Baločkaitė.

 

Tuo tarpu Š. Baltramonaitytė pažymi, kad galimybė kurti realius produktus buvo didžiausia projekto nauda: „Tai ne šiaip eilinis atsiskaitymas universitete, už kurį gaunamas pažymys. Tai – tikras įsipareigojimas, tikras produktas ir tikras užsakymas. Dalyvaudamas tokioje veikloje jauti kur kas didesnę atsakomybę, nei atlikdamas namų darbų užduotis, kurias paskiria dėstytojas.“

Kol MIDF studentės kūrė ir puoselėjo pakuočių idėją, EVF marketingą ir vadybą studijuojantys jaunuoliai sistemino informaciją, semestro metu atliko rinkos tyrimą. „Choco Group“ vadovas V. Stankevičius pažymi, kad projektui įgyvendinti prireikė 8-9 mėnesių, tačiau didžiausias ir intensyviausias darbas vyko su MIDF studentais.

 

V. Stankevičiaus teigimu, suvienyti skirtingų fakultetų ir specialybių studentus buvo tikras iššūkis: „Džiugu, kad jį įveikėme ir sulaukėme daug gerų minčių, idėjų ir pasiūlymų. Tikiuosi, kad ir ateityje studentai prisijungs prie panašių projektų ir sėkmingai bendradarbiausime toliau.“

 

 

Palikti atsiliepimą

El. pašto adresas nebus skelbiamas.