Tęstinių studijų institutas – siekiantiems tobulėti

Veiklos 25-mečio slenkstį peržengus

Mokytis visą gyvenimą – šie žodžiai Šiaulių universiteto Tęstinių studijų institutui (TSI) nėra tik garsus ir visiems gerai žinomas posakis. Tai – visa instituto veiklos esmė: jau dvidešimt metų Šiaurės Lietuvos regione veiklą vykdanti mokslo įstaiga padeda kiekvienam, siekiančiam tobulėti, papildyti ar atnaujinti savo žinių bagažą, įgyti naujų kompetencijų, pakeisti profesiją.

 

Testiniu studiju diplomu iteikimas
Iškilmingoje Šiaulių universiteto diplomų įteikimo šventėje. Tęstinių studijų instituto
absolventai ir juos sveikinantys asmenys: Šiaulių universiteto studijų prorektorius prof.
Remigijus Bubnys (antras iš dešinės), Seimo narys Arūnas Gumuliauskas (penktas iš
dešinės), Šiaulių universiteto Tęstinių studijų instituto direktorė dr. Lidija Ušeckienė
(septinta iš dešinės).

Šiaulių universiteto Tęstinių studijų institutas veikia Šiaurės Lietuvos regione daugiau nei ketvirtį amžiaus. Ši institucija sudaro galimybes šio krašto žmonėms, turintiems aukštojo mokslo diplomus, įgyti papildomą kvalifikaciją, ją tobulinti. Institutas yra Europos universitetų tęstinio ugdymo tinklo (EUCEN) narys. Kaip universitetinė institucija, jis yra aktyvus LUTSIA (Lietuvos universitetų tęstinių studijų asociacijos) narys. Tęstinių studijų institutas, kaip kvalifikacijos tobulinimo įstaiga, akredituotas penkeriems metams. Tai tam tikras kokybės ženklas institucijai ir jos vykdomai veiklai. 2016 m. vykusioje tarptautinėje Šiaulių universiteto akreditacijoje universiteto veikla buvo įvertinta teigiamai, jis akredituotas šešeriems metams. Ekspertai labai gerai įvertino mokymosi visą gyvenimą sritį, kurią universitete aktyviausiai plėtoja Tęstinių studijų institutas.

 

Šiandien asmens profesinis augimas yra siejamas su mokymusi visą gyvenimą, kuris pastaruoju metu pasaulyje yra įsiliejimo į darbo rinką, sėkmingos adaptacijos garantas, be jo neįsivaizduojamas gyvenimas postmodernioje visuomenėje. Tad, jeigu anksčiau frazė „mokytis visą gyvenimą“ buvo labiau filosofinė, tai dabar – tikrovė. Globalios kaitos sąlygomis nuolat kinta ne tik mus supanti aplinka, bet ir žmogus, jo asmeniniai ir profesiniai poreikiai, ateities siekiai, todėl jis ima domėtis, kaip, taupant lėšas ir laiką, galima imtis spręsti savo profesinės karjeros situaciją ir taip prisidėti prie gimtojo krašto gerovės.

Mokslo ir studijų institucijoms kyla poreikis lanksčiai reaguoti į permainas, remiantis europiniais ir šalies dokumentais bei patirtimi užtikrinti realizuojamų paslaugų kokybę. „Turime į pokyčius reaguoti nedelsdami, tokia mūsų instituto paskirtis – žmonės turi rasti čia tai, ko jiems tuo metu labiausiai reikia. Štai iki šiol daugeliui suaugusiųjų, ypač vyresnių žmonių, išlieka aktualu mokėti užsienio kalbų, todėl rengiame įvairius kursus, įgyvendiname projektus, kuriuose dalyvauja įvairių įmonių darbuotojai, pavieniai asmenys. Taigi, reaguojame į tai, ko žmonėms reikia, stengiamės padėti jiems neprarasti kvalifikacijos, įgyti naujų kompetencijų ir sėkmingai darbuotis ar grįžti į darbo rinką“, – sakė šio instituto direktorė L. Ušeckienė.

 

Mokymosi visą gyvenimą paslaugų spektras institute – platus: perkvalifikavimo studijos, kvalifikacijos tobulinimas, įvairaus lygmens projektų rengimas ir įgyvendinimas, šviečiamoji veikla, konsultavimas. Jos vykdomos moderniai įrengtose auditorijose, studentams ir klausytojams suteikta prieiga prie skaitykloje esančių išteklių. Visi, besimokantys Institute, gali naudotis šiuolaikine Šiaulių universiteto biblioteka, kurioje sukaupti solidūs fondai, yra prieiga prie įvairių duomenų bazių. Institutas aktyviai dalyvauja ir mokslinėje veikloje: tiria tęstinio mokymosi tendencijas, asmenybės socializacijos procesus, skleidžia mokslo žinias Lietuvos, tarptautiniuose leidiniuose, mokslinėse konferencijose.

Pastaraisiais metais Instituto dėmesio centre – papildomos kvalifikacijos suteikimas siekiantiems ar pradėjusiems dirbti pedagoginį darbą žmonėms, kadangi yra akivaizdus įvairių dalykų mokytojų, ikimokyklinių įstaigų, pradinio ugdymo pedagogų poreikis. Tad Institute ypač populiarios suteikiančios pedagogo profesinę kvalifikaciją bei neformaliosios studijos, kuriose parengta nemažas būrys specialistų. Dalies jų studijos buvo remiamos iš „Pedagogų kvalifikacijos tobulinimo ir perkvalifikavimo sistemos plėtros“ projekto, kurį institutas vykdė kartu su Ugdymo plėtotės centru. Be to, pedagogams kiekvienais metais čia siūloma dešimtys naujų tobulinimosi programų.

 

Institute mokytis, tobulinti savo kvalifikaciją pasirinktu būdu gali ir kitų sričių specialistai: medikai, įmonių darbuotojai, valstybės tarnautojai, sporto treneriai, socialiniai darbuotojai ir kt. Jiems rengiami kursai, seminarai, švietėjiški renginiai. Juos lanko ir aukštojo išsilavinimo neturintys įvairaus amžiaus žmonės, siekiantys realizuoti savo profesinės veiklos bei saviraiškos poreikius: senjorai, ieškantys darbo asmenys ir kt. Didžiausias šių paslaugų privalumas – mokymosi priartinimas prie namų aplinkos, renginių organizavimas dalyviams patogiu laiku, kadangi neretam suaugusiam žmogui, turinčiam šeimą ir daugybę įsipareigojimų, sudėtinga metams, pusmečiui, keletui mėnesių ar net dienų išvykti iš gyvenamosios vietos, profesinės aplinkos.

Perkvalifikavimo, modulinėse studijose, kvalifikacijos tobulinimo renginiuose paskaitas skaito ne tik Šiaulių universiteto, plėtojančio pedagogų rengimo tradicijas jau septynis dešimtmečius, bet ir kitų šalies aukštųjų mokyklų dėstytojai, savo srities profesionalai pedagogai praktikai, atvykstantys kitų šalių lektoriai.

Testiniu studiju tarptautine konferencija Vilniuje
Dalyvaudamas partnerių projekte IDEAL (Socrates/GRUNDTWIG programoje), Tęstinių
studijų institutas suorganizavo tarptautinę konferenciją Vilniuje
Testiniu studiju projekto dalyviai
Projekto IDEAL dalyviai
Testiniu studiju meno terapijos akimirka
Meno terapijos seminaro akimirkos. Tomo Andrijausko ir Zenono Ripinskio nuotr.

Institutas atlieka neformaliojo ir savaiminio mokymosi būdu įgytų kompetencijų vertinimą ir pripažinimą, kadangi rinkos sąlygomis Lietuvoje, kaip ir visoje Europoje, tampa aktualu įrodyti darbdaviui savo kompetencijas, įgytas profesinėje veikloje, tobulinant kvalifikaciją, dalyvaujant įvairių organizacijų ir grupių savanoriškoje veikloje, mokantis neformaliojo švietimo institucijose ir savarankiškai. Tokia paslauga suteikia žmonėms galimybę sutrumpinti studijų laiką universitete, ypač tai aktualu stojantiesiems į magistrantūros studijas. Patirties šioje srityje Institutas sėmėsi dalyvaudamas tarptautiniuose ir šalies projektuose: ESF struktūrinių fondų remtame „Neformaliojo ir savaiminio mokymosi vertinimas ir pripažinimas universitetinėse studijose“, taip pat Leonardo da Vinčio programos projekte IDEAL (Neformalaus ir savaiminio mokymosi vertinimas ir pripažinimas), kurio partneriai buvo Prancūzijos, Belgijos, Portugalijos ir Italijos universitetai. Minėtų projektų metu parengta neformaliuoju būdu įgytų kompetencijų vertinimo metodika, atliktos pirmosios vertinimo ir pripažinimo procedūros.

Palikti atsiliepimą

El. pašto adresas nebus skelbiamas.