Prof. dr. Antanas Andrijauskas
Tęsinys. Pradžia Nr. 10 (542)
Dėl to intelektualams skirta Schönbergo dodekafonija buvo vertinama neigiamai, o abstraktusis menas – dekadentiškas, atgyvenęs menas, atsiribojęs nuo socialinių tikslų. „Fluxus tikslai, – rašė J. Mačiūnas 1963 m. laiške Tomui Schmitui, – yra socialiniai (ne estetiniai). Jie siejasi su 1929-ųjų [sic!] LEF grupe Sovietų Sąjungoje (ideologiškai) ir su laipsnišku dailiųjų menų (muzikos, teatro, poezijos, grožinės literatūros, tapybos, skulptūros ir t. t.) eliminavimu. Tai motyvuojama siekiu sustabdyti beprasmį medžiagų ir žmogiškųjų išteklių švaistymą <…> suteikti kūrybai socialiai konstruktyvų pavidalą. Tokie yra taikomieji menai (industrinis dizainas, žurnalistika, architektūra, inžinerija, grafiniai-spaustuviniai menai, leidyba ir pan.) <…> Vadinasi, Fluxus kategoriškai pasisako prieš meno objektą kaip nefunkcionalią prekę, skirtą parduoti ir užtikrinančią menininko pragyvenimą. Laikinai jis gali atlikti pedagoginę funkciją, mokydamas žmones meno nereikalingumo ir kartu paties nereikalingumo.“ [Fluxus, 1988, p. 24].
Straipsnis prieinamas tik prenumeratoriams. Dėl prenumeratos kreiptis į „Mokslo Lietuvos“ redakciją.