Žinių ekonomikos forumas apie mokyklų vadovų atranką

„Kaip ir įmonėje raktas į sėkmę yra vadovas, taip ir mokykloje, – teigia Žinių ekonomikos forumo (ŽEF) Tarybos pirmininkas Mindaugas Glodas. – Būtent todėl turime siekti, kad mokyklose dirbtų aukščiausias kompetencijas ir geriausius rezultatus rodantys vadovai.“ Šias ir kitas idėjas, kaip gerinti Lietuvos švietimo situaciją, ŽEF Tarybos nariai pristatė susitikime su švietimo ir mokslo ministre Audrone Pitrėniene.

Kiekviena mokykla – skirtinga. Turime gerų mokyklų, kurios gali nustebinti savo pažanga, kūrybiška mokymosi aplinka, naudojamais šiuolaikiškais mokymo metodais, motyvuotais mokytojais, atvira bendravimo kultūra. Tačiau turime ir tokių, kuriose sunkiai vietą randa edukacinės inovacijos, naujausios technologijos ir nuoširdus bendravimas. Dažnai manoma, kad miesto mokyklos yra pažangesnės ir gali pasiekti geresnių rezultatų. Tačiau šiuos skirtumus lemia ne vieta, kurioje įsikūrusi mokykla, ar vietos valdžios palaikymas, bet mokyklų vadovai ir bendruomenė, kuri sugeba sėkmingai „auginti“ mokyklą. Šias sąsajas parodo ir įvairūs užsienyje bei Lietuvoje atlikti tyrimai.

 

„Turime investuoti į mokyklų vadovų bei mokytojų bendrąsias kompetencijas, kad jie netrukdytų pokyčiams, o kaip tik juos inicijuotų ir skatintų. Todėl siekiame prisidėti, kuriant skaidrią mokyklų vadovų atrankos ir atestacijos tvarką, kuri būtų paremta realiais rezultatais – mokyklos pažangos įvertinimu. Didžiausia problema, kurią matome ir norime išspręsti – dabartinė atestacija. Ji yra formali, popierinė, tik iš dalies susieta su mokyklos rezultatais. Jei norime, kad į mokyklas ateitų profesionalai, gebantys kurti atvirą ir augančią mokyklą, turime remtis objektyviais duomenimis. Taip pat svarbu, kad vertinant dalyvautų ir socialiniai partneriai – verslas, tėvai, mokiniai“, – sakė ŽEF Tarybos pirmininkas Mindaugas Glodas.

ŽEF direktoriaus pavaduotojas Arminas Varanauskas teigė, kad ir pedagogų atestacijos tvarką būtina susieti su mokinių pasiekimais. „Mokyklos pažangai svarbi ir mokytojų kvalifikacija, motyvacija bei aktyvus dalyvavimas mokyklos gyvenime. Pedagogus reikia vertinti ne pagal išklausytų kursų ar turimų mokymų sertifikatų skaičių, bet pagal realius mokinių pasiekimus. Dabartinė praktika labiau orientuota į reikiamų pažymėjimų rinkimą, nei į realių kompetencijų didinimą. Tai sukuria tokią situaciją, kai mokyklose trūksta motyvuotų ir reikiamų gebėjimų turinčių mokytojų, nebijančių mokyti šiuolaikiškiau, kūrybiškiau ir galinčių parengti vaikus ne tik egzaminams, bet ir gyvenimui“, – sakė A. Varanauskas.

Susitikimo Švietimo ir mokslo ministerijoje dalyviai (iš kairės): Petras Balkevičius, Vytautas Jokužis,  Kęstutis Jasiūnas, Mindaugas Glodas, Audronė Pitrėnienė, Haroldas Brožaitis, Petras Masiulis,  Arminas Varnauskas ir Edgaras Leichteris. Švietimo ir mokslo ministerijos nuotr.
Susitikimo Švietimo ir mokslo ministerijoje dalyviai (iš kairės): Petras Balkevičius, Vytautas Jokužis,
Kęstutis Jasiūnas, Mindaugas Glodas, Audronė Pitrėnienė, Haroldas Brožaitis, Petras Masiulis,
Arminas Varnauskas ir Edgaras Leichteris. Švietimo ir mokslo ministerijos nuotr.

ŽEF Tarybos nariai susitikimo su švietimo ir mokslo ministre Audrone Pitrėniene metu taip pat kalbėjo apie mokyklų savarankiškumo didinimo, atsižvelgiant į mokyklos veiklos rezultatus, svarbą, mokytojų autoriteto stiprinimą ir tiksliųjų mokslų ugdymo svarbą bei paramą tam.

 

Informacija apie Žinių ekonomikos forumą

Kada ir kaip susikūrė ŽEF?

Žinių ekonomikos forumas įsteigtas 2001 metais. Forumas vienija verslo, mokslo, švietimo, valstybinių institucijų ir visuomeninių organizacijų atstovus, kurie savo idėjomis ir darbais siekia kurti žiniomis ir kūrybingumu grįstą konkurencingą valstybę. Jau beveik 15 metų ŽEF siekia inicijuoti pokyčius ir prisideda prie jų įgyvendinimo, aktyviai teikia pozicijas ir siūlymus valstybinėms institucijoms dėl rengiamų įstatymų projektų, sudaromų darbo grupių ir kitų iniciatyvų, organizuoja konferencijas, rengia studijas ir tyrimus, ruošia ekspertinius straipsnius, konsultuoja ir įgyvendina įvairius projektus.

ŽEF Tarybą sudaro 18 žinių ekonomikos ekspertų (tai verslo, mokslo, valstybinių institucijų, švietimo organizacijų atstovai): Mindaugas Glodas (Tarybos pirmininkas), Petras Balkevičius, Paulius Baltokas, Petras Baršauskas, Haroldas Brožaitis, Antanas Čenys, Kęstutis Jasiūnas, Vytautas Jokužis, Robertas Jucevičius, Austėja Landsbergienė, Milda Laužikaitė, Juozas Lazutka, Edgaras Leichteris, Algimantas Markauskas, Petras Masiulis, Arnoldas Šileika, Andrius Uždanavičius, Albertas Žalys.

ŽEF Tarybos pirmininkas – Mindaugas Glodas. ŽEF direktorius – Edgaras Leichteris. Forumą sudaro 54 nariai – fiziniai ir juridiniai asmenys.

Pagrindinės ŽEF veiklos sritys: švietimas, mokslinių tyrimų ir inovacijų plėtra, technologijų poveikio visuomenei vertinimas. Prioritetine veiklos kryptimi laikomas visuomenės švietimas.

Artimiausi planai:

„Žinių ekonomikos įmonės 2015“ apdovanojimai. Šiais apdovanojimais siekiama paskatinti pažangiausias šalies žinių ekonomikos įmones ir ugdyti suvokimą apie žinių ir inovacijų svarbą ekonomikai, socialinei gerovei, darniam ūkio vystymuisi ir pažangai. Jau daugiau kaip dešimtmetį, nuo iniciatyvos pradžios, t. y. nuo 2004 metų, „Žinių ekonomikos įmonės“ vardas suteiktas daugiau kaip 30 šalies įmonių, kurioms šiuos apdovanojimus įteikė Lietuvos Respublikos Prezidentas.

Nacionalinis piliečių vizijų seminaras vyks 2015 m. gruodžio 5 d. Vilniuje. Daugiau kaip 1000 atstovų iš 30 Europos valstybių, tarp kurių bus ir 40 lietuvių, gruodžio mėnesį susitiks savo šalyse ir kurs ateities vizijas. Vizijų kūrimo seminarai vyks Lietuvoje, Vokietijoje, Danijoje, Prancūzijoje, Austrijoje, Belgijoje, Jungtinėje Karalystėje, Šveicarijoje, Norvegijoje ir kitose Europos šalyse. Po seminaro Lietuvoje sukurtos vizijos bus pristatytos savo valdžios atstovams. O apibendrintos visų dalyvavusių Europos šalių piliečių vizijos pavirs rekomendacijomis Europos Komisijai, kaip tobulinti ateities mokslinių tyrimų programas.

 

Pagrindiniai tikslai švietimo srityje:

didinti mokyklų savarankiškumą, suteikiant platesnes galimybes veikti, sutelkiant mokyklų bendruomenes;

prisidėti kuriant skaidrią ir rezultatais grįstą mokyklų vadovų atrankos ir atestacijos tvarką, paremtą realiais rezultatais  – mokyklos pažangos įvertinimu, mokinių pasiekimais;

stiprinti mokytojų autoritetą ir tobulinti jų rengimo ir kvalifikacijos kėlimo sistemą.

„Žinių ekonomikos įmonės 2014“ apdovanojimų ceremonijos dalyviai (iš kairės): Mindaugas Glodas,  Šarūnas Chomentauskas, Egidijus Pilypas, Kęstutis Jasiūnas, Martynas Griežė, Sigitas Žvirblis,  Lietuvos Respublikos Prezidentė Dalia Grybauskaitė, Haroldas Brožaitis, Aurimas Bakas, Vaidas  Adomauskas, Marius Dubininkas ir Vygantas Sliesoraitis. Julijos Lekavičiūtės nuotr.
„Žinių ekonomikos įmonės 2014“ apdovanojimų ceremonijos dalyviai (iš kairės): Mindaugas Glodas,
Šarūnas Chomentauskas, Egidijus Pilypas, Kęstutis Jasiūnas, Martynas Griežė, Sigitas Žvirblis,
Lietuvos Respublikos Prezidentė Dalia Grybauskaitė, Haroldas Brožaitis, Aurimas Bakas, Vaidas
Adomauskas, Marius Dubininkas ir Vygantas Sliesoraitis. Julijos Lekavičiūtės nuotr.
Palikti atsiliepimą

El. pašto adresas nebus skelbiamas.