Kuriamas aviacijos industrijos klasteris

Kauno regione verslas ir aukštosios mokyklos kuria pirmąjį Europoje aviacijos inžinerijos įmonių ir švietimo įstaigų klasterį. Rengiant sertifikuotus specialistus ir oro uostą sujungus su Laisvąja ekonomine zona, Kaune bus galima priimti ir remontuoti net ir didžiuosius transatlantinius orlaivius, kurių remonto vertė gali siekti nuo kelių šimtų tūkstančių iki kelių milijonų eurų. Kauno technologijos universitetas pasirašė bendradarbiavimo sutartį su orlaivių inžinerijos ir remonto bendrovėmis „Helisota“, „Termikas“, „DOT LT“, „Sportinė aviacija ir Ko“, „Kaunas Aircraft Maintenance Services“ ir „FL Technics“. Šių įmonių atstovai pabrėžė, kad Lietuvoje sparčiai besiplėtojant aviacijos verslui, sparčiai didėja sertifikuotų orlaivių techninio aptarnavimo techninės priežiūros specialistų poreikis. Skaičiuojama, kad per ateinančius 5 metus reikėtų 600-800 tokių specialistų.

Pasak KTU rektoriaus Petro Baršausko, vienas pagrindinių Universiteto tikslų – studijos, atitinkančios šiuolaikiškus reikalavimus. Pasirašius bendradarbiavimo sutartį su aviacijos inžinerijos įmonėmis, studentai galės jose atlikti praktiką, tobulinti savo įgūdžius bei būti naujai besiformuojančio aviacijos inžinerijos klasterio Kaune dalimi. Analitikai pabrėžia, kad aviacija yra labai sparčiai auganti pramonės sritis. Metinės aviacijos kompanijų pajamos per pastaruosius kelis dešimtmečius padvigubėjo.

Didžiausias pasaulyje keleivinis lėktuvas  „Airbus A380“. KTU fotoarčihyvo nuotr.
Didžiausias pasaulyje keleivinis lėktuvas „Airbus A380“. KTU fotoarčihyvo nuotr.

Specialistų poreikis

Aviacijos ir susijusiuose sektoriuose dirba apie 63 mln. specialistų visame pasaulyje, iš jų beveik 10 mln. – tiesiogiai aviacijos srityje. Aviacijos industrijoje šiuo metu Lietuvoje dirba apie 3 tūkst. žmonių. Maždaug pusė jų susiję su remonto veikla ir yra aukštos kvalifikacijos specialistai. Per artimiausius 5 metus specialistų poreikis gali siekti 600 – 800 specialistų, o tai yra beveik pusė šiandien industrijoje dirbančių specialistų. Lietuva užima apie 80 proc. Baltijos šalių orlaivių techninės priežiūros, remonto ir kapitalinio remonto paslaugos rinkos. Maždaug pusę jos užimantis Kaunas turi potencialo tapti pagrindine šalies rinka. Latvijoje yra tik keletas smulkių aviacijos inžinerijos organizacijų, Estijoje veikia apie 300 darbuotojų turinti įmonė, kuri, kaip ir lietuviai, užsiima populiariausių pasaulyje orlaivių „Boeing 737“ ir „Airbus 320“ remontu.

 

Oro uosto plėtra – su LEZ

Kauno oro uostas, turėdamas vieną ilgiausių kilimo-tūpimo takų Baltijos šalyse, yra atvira vieta infrastruktūros plėtrai. Labiausiai Kaune vystoma plėtra pietinėje pusėje, kuri eina link Kauno laisvosios ekonominės zonos. Oro uosto ir laisvosios ekonominės zonos jungtis suteikia galimybes kurti remonto organizacijas veikiančias su žemiausiais kaštais regione. Kauno oro uostas be apribojimų gali priimti plataus fiuzeliažo orlaivius. Tai didelis pranašumas regione svarstant itin brangų tokių orlaivių aptarnavimą“, – teigia VšĮ „Investuok Lietuvoje“ aviacijos investicijų konsultantas Karolis Matulaitis. Specialistas paaiškina, jog Kauno oro uostui priklausančioje teritorijoje galima atlikti linijinį ir bazinį fiuzeliažo, avionikos ir kitų sistemų aptarnavimą. Tačiau variklių, važiuoklės ir įvairių komponentų remontas gali būti atliekamas atokiau nuo tūpimo ir kilimo takų. Būtent tokios dirbtuvės galėtų įsikurti Kauno LEZ.

KTU ir aviacijos įmonių atstovų susitikimas.KTU fotoarčihyvo nuotr.
KTU ir aviacijos įmonių atstovų susitikimas.KTU fotoarčihyvo nuotr.

Nepaisant vieno sparčiausių Europoje pervežamų keleivių skaičiaus augimo, Lietuva vis dar ženkliai atsilieka nuo Vakarų Europos šalių, kuriose vienam gyventojui tenkantis skrydžių skaičius yra beveik dvigubai didesnis. Dar viena vystymosi kryptis Lietuvos aviacijos verslui – krovinių pervežimas. Nors kol kas krovinių srautai nėra dideli, tačiau patogi šalies geografinė padėtis tarp Rytų ir Vakarų leidžia tikėtis ateityje tapti svarbiu krovinių perskirstymo tašku.

 

Pirmieji Europoje

„Investuok Lietuvoje“ eksperto teigimu, kvalifikuotų specialistų rengimas yra pagrindinė problema, su kuria susiduria Europos orlaivių aptarnavimo ir remonto bendrovės. „Industrijai reikalingi darbuotojai, kurie, baigę specialius mokymus ir turi licenziją. Tai, ką šiandien darome Lietuvoje, ką daro KTU, yra labai stiprus ir didelis žingsnis į priekį, kad Lietuvoje atsirastų organizacija, kuri užtikrintų specialistų rengimą pagal tokią programą, kurios reikalauja Europos aviacijos saugumo agentūra (EASA). Programa būtų vykdoma universitete, anglų kalba ir turėtų valstybės remiamą poziciją. Tokios tūkstančius eurų kainuojančios studijos studentui būtų praktiškai nemokamos. Tai būtų unikalus atvejis visoje Europoje“, – teigia K. Matulaitis.

Skaičiuojama, kad Lietuvoje veikiančios inžinerinės aviacijos įmonės šiandien galėtų iš karto priimti apie 250 žmonių. Dalis jų prisidėtų prie verslo plėtros, dalis pakeistų iš užsienio atvykusius specialistus.„Aviacijos įmonių kompetencijos Lietuvoje auga, darbo vietų daugėja, todėl kiekvienais metais reikia vis daugiau savo darbą išmanančio personalo. KTU studentai aviacijos įmonėse galės ne tik atlikti praktiką, bet ir užsitikrinti savo būsimą darbo vietą.

Parengta pagal KTU Viešosios komunikacijos skyriaus pranešimą.

Palikti atsiliepimą

El. pašto adresas nebus skelbiamas.