Šiaulių universitete – profesorių iš Taivano paskaitos

Šiaulių universitete ir toliau didelis dėmesys skiriamas tarptautiškumui stiprinti: štai 2016 metais Šiaulių universitete paskaitas skaitė net 58 mokslininkai iš JAV, Kipro, Turkijos, Lenkijos, Vokietijos, Italijos, Slovakijos, Čekijos, Kazachstano, Izraeilio, Latvijos, Ukrainos, Vengrijos, Rusijos, Baltarusijos, Gruzijos, Slovėnijos, Estijos. Šiuo metu Šiaulių universitetas su užsienio partneriais yra pasirašęs 176 bendradarbiavimo sutartis – 116Erasmus mainų programos ir 59 dvišales.

Z. Ripinskio nuotr. 4
Z. Ripinskio nuotr.

Vasario 7–9 d. Šiaulių universitete paskaitas skaito Valstybinio Chayi universiteto (Taivano) profesoriai Kuo-Hung Huang ir Ching-Ching Cheng.

Taivano Valstybinio Chayi universiteto dėstytojų mokslinių interesų sritys – gamtamokslinis ugdymas, e-mokymasis, mobilus mokymasis. Jų paskaitų jau klausėsi Japonijos, Jungtinės Karalystės, Australijos, JAV universitetų studentai. O štai prof. Kuo-Hung Huang jau yra lankęsis Šiaulių universitete kartu su grupe savo studentų.

Pirmoji svečių iš Taivano paskaita „Mokytojų profesinio tobulėjimo stiprinimas: mentorystė, projektai ir bendruomenė“ (Fostering Teachers’ Professional Development: Montor, Project, and Community) Šiaulių bibliotekoje nuotoliniu būdu buvo transliuojama tarptautinio tyrėjų kompetencijų tinklo RENET, kuris jungia 20 skirtingų institucijų atstovus iš 12 šalių, klausytojams. Renginį moderavo Šiaulių universiteto prof. dr. Vincentas Lamanauskas ir RENET koordinacinio komiteto pirmininkė dr. Vita Juknevičienė.

Pranešimo metu profesoriai Kuo-Hung Huang ir Ching-Ching Cheng teigė, kad švietimas Taivane yra itin svarbus, mat tik nuo pastarojo priklauso ateinančių kartų sėkmė. Taivanas pagal Tarptautinę mokinių vertinimo programos PISA 2016 (The Programme for International Student Assessment) vertinimą matematikos ir mokslo srityje užėmė 4 vietą pasaulyje.

Profesoriai klausytojams pristatė mokytojo profesijos Taivane ypatumus. Mokytojo profesija – viena populiariausių profesijų, kuriai užtikrinamas socialinis saugumas ir garantijos (3 mėn. atostogų per metus, vidutinis metinis atlyginimas siekia net 20.167 eurų, pensinis amžius – 5–60 m., kai mokama 75 proc. buvusios algos). Ikimokyklinio ugdymo mokyklų mokytojai turi dalyvauti įvairiuose (kompetencijų ugdymo) užsiėmimuose (angl. workshops) bent 18 valandų per metus. Ikimokyklinio ugdymo konsultavimo programa Taivanyje yra įgyvendinama sertifikuotų dėstytojų-ekspertų, kurie padeda ikimokyklinio ugdymo mokykloms sustiprinti mokymo kokybę (36–60 konsultavimo valandų per metus, kurios gali būti užskaitomos kaip kompetencijos ugdymo užsiėmimai mokytojams).

Nacionaliniu mastu Taivane imtasi ir kitos iniciatyvos – šalies švietimo ministerija ėmė teikti dotacijas (angl. grants) projektams, kurių tikslas – inovatyvaus mokymo skatinimas. Profesoriai paskaitoje Šiaulių universitete pristatė keletą projektų pavyzdžių, pagal kuriuos mokymosi procesas ikimokyklinio ugdymo įstaigose buvo papildytas informacinių komunikacinių technologijų naudojimu – planšetiniais kompiuteriais su specialiomis mobiliosiomis aplikacijomis, programomis, leidžiančiomis vaikams įdomiai ir aktyviai mokytis matematikos, geografijos, anglų kalbos, inžinerijos ir kt.

Prof. dr. Kuo-Hung Huang taip pat pažymėjo, kad mokytojų kompetencijų tobulinimas sulaukė nacionalinės valdžios dėmesio – buvo paskatintos iniciatyvos („iš apačios į viršų“), kurių tikslas – mokytojų bendruomenei padėti tobulėti, prie to prisidedant ir kitoms suinteresuotoms visuomenės grupėms. Buvo sukurti specialūs tinklalapiai (vieni jų buvo sukurti valdžios institucijų iniciatyva, kiti – pačių mokytojų bendruomenės), kuriuose talpinami kursai, specialiai parengti naudotis IKT mokymo metu – inovatyvaus mokymo medžiaga, uždaviniai, interaktyvūs žaidimai, iliustracijos. Visa medžiaga nemokamai gali naudotis mokytojai ruošdamiesi pamokoms ar jų metu kartu su mokiniais. Tokių priemonių tikslas – sustiprinti lyderystę pačių mokytojų bendruomenėje, palaikyti bendruomenės kultūrą.

Renginį moderavęs prof. dr. Vincentas Lamanauskas, apibendrindamas mokslininkų iš Taivano išsakytas mintis, pabrėžė, kad mokytojams Taivanyje keliami labai aukšti reikalavimai. Taip pat, siekiant geros mokymo kokybės, jaučiama didelė (finansinė ir nemateriali) valdžios institucijų parama ir dėmesys. Prof. dr. Ching-Ching Cheng pastebėjo, kad tai – neatskiriama daugumos Azijos šalių kultūros dalis, kai švietimas yra vertinimas itin aukštai, o mokinio pasirengimas yra laikomas esminiu pasirengimo sėkmingai ateičiai garantu.

Šiaulių universiteto bendradarbiavimo sutartis su Taivano Valstybiniu Chiayi universitetu buvo pasirašyta 2016 m., tačiau Šiaulių universiteto prof. dr. Vincentas Lamanauskas su šiuo universitetu gamtamokslinio ugdymo srityje bendradarbiauja jau daugiau kaip 5 metus. Svečiai iš Taivano taip pat lankėsi Ugdymo mokslų ir socialinės gerovės fakultete, susitiko su fakulteto vadovais.

Parengė Zenonas Ripinskis, dr. Vita Juknevičienė

Palikti atsiliepimą

El. pašto adresas nebus skelbiamas.