Kanados įmonė „Hydrostor“ paskelbė sukūrusi naujo tipo energijos saugojimo sistemą, pavadintą „Hydrostor Terra“. Kompanijos teigimu, ši sistema galės konkuruoti su šiuolaikiškomis gamtinėmis dujomis varomomis elektrinėmis.
„Hydrostor Terra“ pagrindinis elementas – požeminė izobarinė (pastovaus slėgio) saugykla, į kurią pumpuojamas oras. Dar viena būtina sąlyga – netoliese esantis vandens telkinys.
Tokia saugykla veikia panašiu principu, kaip ir hidroakumuliacinės elektrinės, kurios naudoja perteklinę ar pigesnę naktinę elektros energiją vandens į aukštesnę vietą perpumpavimui, tik „Hydrostor Terra“ pumpuoja ne vandenį, o orą, iš saugyklos išstumiantį vandenį.
Kuomet energijos poreikis padidėja, oras, išstumiamas vandens, ima sukti generatorių, gaminantį elektros energiją.
„Hydrostor Terra“ privalumas lyginant su hidroakumuliacinėmis elektrinėmis – ji užima visai nedaug vietos Žemės paviršiuje, tačiau trūkumas – požeminės oro saugyklos statyba yra brangi, nebent jei būtų naudojamos apleistos šachtos ar natūralios požeminės ertmės.
Sistemą įkraunant, suspaustas oras vamzdynais tiekiamas iš paviršiaus į požeminę saugyklą ir išstumia vandenį atgal į paviršių. Kai prisireikia energijos, suspausto oro srautas keliauja į turbiną, sukančią elektros generatorių, o gravitacijos jėgos veikiamas vanduo vėl teka saugyklą – taip joje palaikomas pastovus slėgis.
Bendrovės teigimu, tokia sistema padės elektros energijos sistemų operatoriams efektyviai spręsti rezervinės galios ir piko energijos problemas, į energijos sistemas integruoti atsinaujinančios energijos šaltinius.
„Hydrostor“ teigimu, apie 200 megavatų ir didesnės saugyklos galėtų tiekti energiją nuo 6 iki 8 valandų, o vienos instaliuotos kilovatvalandės kaina būtų apie 150 JAV dolerių.
Hydrostor is re-envisioning compressed air storage
Daugiau:
Atidaryta didžiausia pasaulyje saulės elektrinė
KTU fakultetui – elektra ir šiluma iš atsinaujinančių šaltinių
„Peugeot“ gamins hibridinius automobilius, varomus benzininiu varikliu ir suspaustu azotu