Unikalioje mokymosi programoje – nuosekli pažintis su inžinerija

Kriptovaliutų palyginimas, dalijimosi ekonomikos pavyzdžių analizė, cunamiui atsparaus namo projektavimas, vidaus apdailos medžiagų savybių tyrimas, „Bluetooth“ ryšiu valdomų įrenginių konstravimas ir programavimas tai ne studentų baigiamųjų darbų temos. VGTU Inžinerijos licėjaus nuotr 2Tai inžinerinio ugdymo praktikos darbai, kuriuos, ruošdamiesi brandos darbo rengimui, atliko Vilniaus Gedimino technikos universiteto inžinerijos licėjaus vienuoliktokai. Tęsdamas sėkmingą praktiką šiemet VGTU inžinerijos licėjus, bendradarbiaudamas su VGTU, startuoja su nauja unikalia Lietuvoje pirminio inžinerinio ugdymo programa.

 

Pasak VGTU Edukacinių kompetencijų grupės Pirminio inžinerinio ugdymo koordinatorės ir VGTU inžinerijos licėjaus direktoriaus pavaduotojos inžineriniam ugdymui Linos Bagdžiūnaitės-Litvinaitienės, būtent 2016–2017 mokslo metais atlikti inžinerinio ugdymo praktikos darbai patvirtino, kad VGTU inžinerijos licėjaus mokiniai pajėgūs įžvelgti problemas ir rasti joms tinkamus kūrybiškus inžinerinius sprendimus. „Praktika parodė, kad fragmentiškas mokinių supažindinimu su atskiromis inžinerinėmis sritimis nėra pakankamas, todėl atsirado poreikis nuosekliai ir kompleksinei, į bendrą tikslą orientuotai programai. Ją sudarėme taip, kad padėtų mokiniui bręsti kaip kūrybingai, kritiškai mąstančiai asmenybei, gebančiai įgyti inžinerinių kompetencijų ir jas taikyti pažinimui, kūrybai bei valdymui“, sako L. Bagdžiūnaitė-Litvinaitienė.

Sudarant programą, buvo atsižvelgiama, kad vaikams būtų įdomu. „Mūsų tikslas nėra parengti tam tikros srities specialistus. Mes norime mokyti vaikus inžinerijos. Padidėjęs susidomėjimas mokslais VGTU inžinerijos licėjuje jau parodo, kad tėvai vis labiau supranta, jog inžinerija nėra mados reikalas. Tai kasdienybė ir jos ateitis, nes visa tai, ką mes turime aplink save pradedant telefonais ir baigiant patogiu, komfortabiliu gyvenimu, yra inžinerija. Jie nori, kai vaikai tai suprastų ir eitų tuo keliu“, atkreipia dėmesį L. Bagdžiūnaitė-Litvinaitienė.

 

Programa jungia konkrečius VGTU inžinerijos licėjaus ir universiteto žmogiškuosius bei materialiuosius išteklius ir suteikia galimybę gimnazijos klasių mokiniams su atskiromis inžinerijos sritimis susipažinti nuosekliai ir integruotai. VGTU inžinerijos licėjus ir VGTU yra vienintelės ugdymo įstaigos Lietuvoje, turinčios tokią bendrą programą.

Pagal naująją programą, nuo šių mokslo metų licėjaus pirmų gimnazinių klasių mokiniai pažintį su inžinerija pradės inžinerijos istorija, inžinerijos procesų verslo ir ekonomikos pagrindais bei gilinsis į dizaino sritį. Per pavasario pusmetį šie gebėjimai bus pritaikyti projektuojant. Antroje gimnazinėje klasėje lauks pažintis su biomechanika, medijų ir audiovizualinės inžinerijos pradmenimis, pavasario pusmetį programavimu ir chemijos laboratoriniais darbais. Trečių metų gimnazistai rudens pusmetį pradės mechatronikos ir informatikos inžinerija, o metus pabaigs klausydami paskaitų ir atlikdami laboratorinius bei praktikos darbus civilinės, civilinės miestų ir energijos inžinerijos srityse. Vyriausieji licėjaus gimnazistai išbandys savo jėgas statinio informaciniame modeliavime (BIM), t. y. susipažins su funkciniu ir fiziniu objekto vaizdavimu skaitmeninėje erdvėje bei visus savo įgytus gebėjimus apibendrins ekonomikos inžinerijos samprata.

VGTU Inžinerijos licėjaus nuotr 1
VGTU inžinerijos licėjaus mokiniai

Pasak VGTU inžinerijos licėjaus direktorės Reginos Mikalauskienės, 2016 m. pasirašyta VGTU ir VGTU inžinerijos licėjaus jungtinės veiklos sutartis dėl inžinerinio ugdymo programos įgyvendinimo buvo tarsi kertinis akmuo, nuo kurio pradėjo keistis konkrečios veiklos, skirtos inžinerinio ugdymo programai įgyvendinti. „VGTU ir VGTU inžinerijos licėjus dalijasi atsakomybe ir partneryste formaliojo ir neformaliojo inžinerinio ugdymo srityse, mokytojų kvalifikacijos, techninės kūrybos, karjeros planavimo, kultūros, sporto, meno veiklose ir bendruose renginiuose. Didžioji dalis inžinerijos ir projektavimo dalykų pamokų I–IV klasių mokiniams vyksta VGTU auditorijose ir laboratorijose, jas veda mūsų mokytojai kartu su universiteto dėstytojais“, pasakoja VGTU inžinerijos licėjaus direktorė.

 

Kad mokiniams būtų sudarytos sąlygos domėtis inžineriniais dalykais ir dirbti prie projektų pačioje mokykloje, VGTU inžinerijos licėjus rengia naujas edukacines erdves mokiniams: „Licėjuje dar vis kaukši plaktukai, o po pamokų galima išgirsti ir galingesnes grąžtų „melodijas“ šiuo metu įrengiame dar vieną inžinerijai skirtą edukacinę erdvę, kurioje vienu metu turėtų tilpti iki 50 mokinių. Jau esame įrengę projektavimo kabinetą. Kai tik gausime kompiuterinę įrangą, jame galės dirbti 30 mokinių. Pagrindinė šios erdvės funkcija projektavimo pamokos gimnazistams. Kadangi laimėjome projektą „Informatika pradiniame ugdyme“, įrengėme ypatingą informatikos klasę pradinukams. Ugdome kūrybingas asmenybes, tad ir planų dar turime daug“, sako VGTU inžinerijos licėjaus direktorė.

Palikti atsiliepimą

El. pašto adresas nebus skelbiamas.