Nauja padangų perdirbimo technologija

Lietuvių mokslininkams pavyko sukurti pažangią senų padangų perdirbimo technologiją, kuri ne tik apie 10 proc. atpigina naujų automobilių padangų ir kitų gumos gaminių gamybą, bet ir sprendžia ekologines problemas. Ši naujos kartos technologija sukurta Fizinių ir technologijos mokslų centro Tribologijos laboratorijoje ir tobulinama bendradarbiaujant su verslu. Naujoji technologija jau sulaukė ir daugelio užsienio bendrovių dėmesio, tarp jų – ir tokių padangų gamybos milžinų kaip „Bridgestone“, „Goodyear“, „Michelin“, „Continental“.

„Bendradarbiaujant su kitais mokslininkais ir verslininkais, mums pavyko devulkanizacijos ir ozonavimo procesais iš senų padangų gumos išskirti aukštos kokybės miltelių pavidalo žaliavą, pasižyminčią kaučiuko savybėmis ir tinkamą naujų padangų bei kai kurių kitų gumos dirbinių gamybai. Tai leidžia ne tik atpiginti naujojo gaminio savikainą, bet ir tausoti gamtos išteklius.

 

Naujoji technologija buvo sėkmingai patentuota pagal sutartį su lietuviško kapitalo įmone „Devulco“ ir toliau tobulinama jų partnerių bendrovėje „Gumos technologijos“. Latvijoje jau pastatytas būtent šiai technologijai skirtas gumos atliekų perdirbimo fabrikas, galintis pagaminti daugiau kaip 500 tonų produkcijos per mėnesį. Bendradarbiaudami su verslininkais, technologiją tobuliname ir siekiame pritraukti užsienio korporacijų investicijas į šią technologiją“, – sako dr. Svajus Asadauskas, vadovaujantis FTMC Tribologijos laboratorijai.

 

Pasak mokslininko S. Asadausko,, tribologija yra mokslas apie trintį ir paviršius, kurie judėdami veikia vienas kitą. Būtent tribologiniai principai ir yra svarbiausi, siekiant gauti norimų dalelių paviršiaus savybių ir paskatinti reikiamas chemines reakcijas, nes vien susmulkinus gumą (pavyzdžiui, kriogeniškai – veikiant labai žema temperatūra), ji nebūtų tinkama padangų gamybai.

Naudojant devulkanizuotos gumos miltelius, sutaupoma gana brangių medžiagų – suodžių ir kaučiuko – sąskaita, todėl naujų padangų gamybai jų prireikia apie 30 proc. mažiau. Ne tokiems reikliems kitiems gumos gaminiams kaučiuko ir suodžių sąnaudas galima sumažinti net daugiau nei 70 proc. Naujosios technologijos paklausa turėtų dar labiau padidėti rinkoje, pakilus kaučiuko kainai, kuri tiesiogiai priklauso nuo naftos kainos. Jau šiuo metu naująja FTMC technologija domisi ne tik didieji pasauliniai padangų gamintojai, bet ir Izraelio bei Kinijos bendrovės. Tikimasi sulaukti ir kitų šalių verslininkų susidomėjimo.

 

Nors Lietuvoje nėra padangų gamintojų, bendrovė „Gumos technologijos“ jau naudoja šiuo metodu perdirbtas senas padangas izoliacinių plokščių ir kitų vietos rinkoje paklausių dirbinių gamybai. Automobilių ir sunkvežimių padangų perdirbimas yra ir rimtų ekologinių problemų sprendinys, nes senos padangos yra vienas problemiškiausių aplinkos taršos šaltinių, o užsidegus didesniam jų kiekiui net kyla ekologinės nelaimės.

 

 

Palikti atsiliepimą

El. pašto adresas nebus skelbiamas.