Metų mokytojas: mažiau šešėlinės ekonomikos – modernesnis švietimas

Geresnės ir modernesnės mokyklos bei visa švietimo sistema, o svarbiausia – Lietuva be šešėlinės ekonomikos. Ar jaunimas supranta šio reiškinio žalą valstybei? Apie tai šalies vadovai, geriausi pedagogai ir mokiniai praėjusią savaitę diskutavo Švietimo ir mokslo bei Finansų ministerijų organizuotame renginyje „Iš šešėlio – ateičiai“.

DariusJanutisLRVK
Dariaus Janučio (LRVK) nuotr.

Šis renginys – dalis kasmetinės akcijos „Šioje šalyje nėra vietos šešėliui“, skirtos šviesti jaunimą apie šešėlinės ekonomikos daromą žalą. Šįmet jame dalyvavo ir aukščiausi valdžios atstovai – Ministras Pirmininkas Saulius Skvernelis, švietimo ir mokslo ministrė Jurgita Petrauskienė ir finansų ministras Vilius Šapoka. Tam, kad su moksleiviais būtų lengviau rasti bendrą kalbą, renginio nepraleido ir geriausiu 2017 metų mokytoju pripažintas Lietuvos sveikatos mokslų universiteto (LSMU) gimnazijos geografijos mokytojas metodininkas Simonas Šabanovas.

 

„Mes turime neatsilikti nuo pokyčių ir investuoti į ateitį. Tai svarbu valstybės ir visuomenės gerovei“, – apie būtinybę kovoti su šešėline ekonomika šviečiant jaunimą kalbėjo S. Šabanovas.

Renginyje apsilankę mokiniai išgirdo ne vieną pavyzdį, kas bus, jei šešėlinė ekonomika susitrauks. Čia buvo pristatyta daugybė naujausių mokymųjų priemonių, kurias būtų galima įsigyti sustabdžius šešėlinę ekonomiką: interaktyvios aplinkos, eksperimentų modeliai, minikompiuteriai ar vertinimo ir įsivertinimo sistemos.

Naujausių technologijų mokant vaikus nevengiantis S. Šabanovas – puikus pavyzdys, kad modernus požiūris į mokymo procesą atsiperka su kaupu. Renginyje valdžios atstovams jis pats pristatė savo naudojamas naujoves ir darbo metodus, kuriuos būtų galima pritaikyti ir kitose Lietuvos mokyklose: pamokos įsivertinimo aplinkas, skaitmenizuotą vadovėlį, kuriame mokinys gali rasti nuorodų (QR kodų) į mokymo objektus ir užduotis internete, taip pat įvairias užduotis, kuriose mokiniai ieško, matuoja ar interaktyviai lankosi net Brazilijos katedroje.

 

Pasak mylimiausio LSMU gimnazijos mokytojo, šešėlinei ekonomikai mokyklose skiriama ganėtinai mažai dėmesio. „Jaunimas turi suprasti šio reiškinio neigiamas pasekmes valstybei ir net pačiam jam“, – kalbėjo S. Šabanovas.

LSMU gimnazijos geografijos mokytojas metodininkas S. Šabanovas yra suformavęs unikalią jaunųjų mokslininkų ugdymo sistemą, mokinius skatina atlikti įvairius tyrimus – nuo socialinių reiškinių iki gamtos. Studijavęs Islandijoje, Ispanijoje, Suomijoje, jis yra ir geografijos vadovėlių, mokslinių straipsnių autorius, inovatyvių mokymo priemonių rengėjas, interaktyvioje internetinėje sistemoje eduka.klase.lt sukūręs geografijos klausimynus, iš anglų kalbos išvertęs edukacines knygas vaikams.

Šabanovo vedamos geografijos ir kitų dalykų pamokos vyksta ne tik Gimnazijoje, bet ir Kruonio HE ar Molėtų observatorijoje. Mokytojas su mokiniais keliauja ne tik po Lietuvą, bet ir į JAV Tenesio valstiją, Argentiną ir Urugvajų. Jo mokiniai įsivertina mobiliosiomis programomis, ugdymo procese kūrybingai pritaikomos išmaniosios GIS (geografinės informacinės sistemos), GPS (geografinės padėties sistemos) programos, „Arcgis Online“ sistema, interaktyvieji žemėlapiai, trimatės erdvinės technologijos.

 

 

Vos pradėjęs dirbti po 3 metų savo mokykloje S. Šabanovas buvo išrinktas metų mokytoju.

Palikti atsiliepimą

El. pašto adresas nebus skelbiamas.