Studijų metodikos pokyčiai: šiuolaikiniai studentai praranda susidomėjimą po pirmųjų 20 minučių dėstymo

„Šiuolaikiniai studentai praranda susidomėjimą po pirmųjų 20 minučių dėstymo, jie nenori tiesiog sėdėti ir klausytis paskaitų, jie nori imtis realių veiksmų“, – sako Monterėjaus technologijos universiteto (Tecnológico de Monterrey, Meksika) akademinių reikalų direktorius dr. Martinas Velazguezas.

MartinasVelazguezasKTUnuotr
Martinas Velazguezas. KTU nuotr.

Bendradarbiavimo ir komunikaciniai įgūdžiai, informacinis raštingumas, kūrybiškumas, pilietiškumas ir problemų sprendimas – šie pagrindiniai įgūdžiai, pasak profesoriaus, turi apimti XXI a. mokymosi etapus.

Kauno technologijos universiteto bendruomenei pristatydamas iššūkiais grįstą studijų modelį Tec21, profesorius iš Meksikos pabrėžė, kad studijos šiais laikais vis dar yra neįdomios, neefektyvios ir nepersonalizuotos, taigi švietimo įstaigos turi keistis tam, kad atitiktų šiuolaikinio studento poreikius. Pasak profesoriaus, Monterėjaus technologijos universitetas pereina prie naujojo studijų modelio, kuris pagrįstas 4 komponentais, ugdančiais lyderius, galinčius sėkmingai susidoroti su XXI a. iššūkiais – tai iššūkiais grįstas mokymasis, lankstumas, įsiminta studijų patirtis ir įkvepiantys dėstytojai.

 

„Mes išgirdome savo alumnų, studentų, verslo, universiteto atstovų poreikius ir nusprendėme transformuoti savo studijų modelį. Svarbiausia Tec21 modelyje – įvairių, tarpdisciplininių kompetencijų ugdymas ir stiprinimas“, – pabrėžia M. Velazguezas.

 

Iššūkiais grįstos studijos – pasiruošimas darbui rinkoje ir visuomenėje

Vienas iš metodų, naudojamas siekiant stiprinti studentų kompetencijas netradiciniais būdais, yra iššūkiais grįstas mokymasis, kai studentai sprendžia realias rinkoje egzistuojančias problemas, dirba su skirtingų sričių atstovais, verslo įmonėmis. „Tai visai kitoks nei įprastas studijų modelis, tačiau studentams jis priimtinas, nes priimdami ir komandose įgyvendinami realius iššūkius jie supranta, kaip universitete įgytas žinias pritaikys realiame gyvenime“, – kalbėjo M. Velazguezas. Pasak profesoriaus, kad studentai sėkmingai išspręstų iššūkį, neužtenka pasikliauti vien savo specialybės dėstytojais, reikia pasitelkti įvairių fakultetų atstovus, reikalingas glaudus tarpdisciplininis bendradarbiavimas. Svarbu integruoti daug skirtingo turinio, žinių tam, kad studentai išspręstų šiuos iššūkius. Studentai per savo studijų laikotarpį turi pereiti per skirtingus, įvairaus lygio, trukmės ir sudėtingumo iššūkius. Jais grįstame studijų modelyje plėtojama humanistinė perspektyva, studentai yra rengiami ne tik atliepti rinkos poreikius, bet ir būti atsakingi visuomenės nariais, dalyvauja įvairiose socialinėse veiklose.

 

„Šios idėjos nesvetimos ir Lietuvos universitetams“, – sako KTU Studijų kokybės ir plėtros departamento direktorė dr. Jurgita Vizgirdaitė. Jos teigimu, naujojo studijų modelio kontekste, visose KTU bakalauro studijų programose įvedamas produkto vystymo projektas „Nuo idėjos iki produkto įvedimo į rinką“, paremtas problemomis grįstu mokymusi, projektine veikla, tarpdiscipliniškumu: „Vykdant produkto vystymo projektą, ugdomos verslumo kompetencijos, kuriami inovatyvūs produktai, mokomasi iniciatyviai reaguoti į rinkos poreikius. Mokslo ir verslo partneriai aktyviai dalyvauja produktų kūrimo procese. Produktas suprantamas plačiai – nuo naujų medžiagų iki sveikų maisto produktų kūrimo“, – pasakoja J. Vizgirdaitė. Siekiant dinamiškumo, studijų programose taikoma kitokia, šiuolaikinė didaktika – intensyvesnės studijos, daugiau savarankiško mokymosi. Priklausomai nuo programos specifikos, diegiami įvairūs metodai – problemomis grįstas mokymasis, atvejo metodo taikymas, dizaino mąstymu grįstas mokymasis ir kiti.

Palikti atsiliepimą

El. pašto adresas nebus skelbiamas.