VDU absolventai – bendruomenių, miestų, valstybės ir pasaulio kūrėjai

Birželio 20–23 d. Vytauto Didžiojo universitete vyko bakalauro ir magistrantūros studijų absolventų diplomų įteikimo šventiniai renginiai. Šiemet su savo Alma Mater atsisveikina beveik tūkstantis visų devynių VDU fakultetų ir Muzikos akademijos absolventų.

13 VDU diplom    »teikimo  Īvent Ś
VDU absolventai

VDU rektorius prof. Juozas Augutis absolventus skatino nepaleisti iš rankų prizo, dėl kurio jie dirbo visus šiuos metus. Tai – žinios, gebėjimas kritiškai ir laisvai mąstyti, kūrybiškumas, o svarbiausia – humanizmas. Jis akcentavo: „Tikiu, kad daugelis iš jūsų supranta, kad su šiuo prizu gaunate ir didžiulę atsakomybę kurti pasaulį, kuriame gyvename. Pasaulį, kuriame svajonės apie technologijas neturi prasilenkti su humanizmu, morale ir atjauta. Būti žmogiškam – tokia yra mūsų didžiausia paskirtis šioje Žemėje.“

 

Individualios studijos – durys į pasaulį

VDU studijas baigė pirmoji „Academia cum laude“ laida. „Academia cum laude“ pirmiausia yra dėstytojų ir studentų bendrystė. Ji sutelkia dėstytojus ir studentus, norinčius ir galinčius siekti daugiau nei standartinės studijų programos. Akademijoje įtvirtinta tarpdisciplininių studijų galimybė, kuri leidžia suburti įvairių sričių profesionalus ir pasiekti geriausią humanitarinių bei tiksliųjų mokslų sinergiją. Ši individualių studijų programa yra skirta visiems, siekiantiems plataus universitetinio išsilavinimo ir norintiems išmokti ne tik studijų programose pateikiamų dalykų.

 

„Academia cum laude“ pirmosios laidos absolventas Julius Guliokas studijuoja VDU Politikos mokslų ir diplomatijos fakultete. „Pradėjęs studijuoti Akademijoje, turėjau galimybę pasirinkti kuratorių ir buvau laimingas, kad juo tapo prof. Leonidas Donskis – nors, deja, neilgam. Jis man buvo ne tik dėstytojas, bet ir mokslinės veiklos vedlys, pagalbininkas, konsultantas. Ne mažiau džiaugiuosi vėlesniu savo kuratoriumi, Ekonomikos ir vadybos fakulteto profesoriumi Giedriumi Jucevičiumi. Ypač žavi nuoširdus studentų ir kuratorių bendravimas, distancijos, hierarchijos nebuvimas“, – pasakojo Julius. Nors pagrindinė jo studijų kryptis buvo politikos mokslai, Akademijoje jis dar pasirinko sutelktinį finansavimą, susidarė individualią studijų programą ir apgynė darbą „Sutelktinis finansavimas: alternatyviojo finansavimo šaltinio startuoliams ir smulkiajam verslui apžvalga“. Studentas taip pat aktyviai dalyvavo Jaunesniųjų karininkų vadų mokymuose divizijos generolo Stasio Raštikio Lietuvos kariuomenės mokykloje. Liepos pabaigoje jam bus suteiktas atsargos karininko laipsnis. Julius galvoja apie profesinę karinę tarnybą.

Kitą „Academia cum laude“ absolventę Laurą Daukšaitę į Akademiją pakvietė kuratorė prof. Aušra Maslauskaitė. „VDU suteikia studentams labai plačias galimybes įgyti įvairiapusį išsilavinimą. Puikus būdas tai padaryti – mokytis Akademijoje. Tai daugiau negu baigti vien bakalauro studijas. Labai vertinu tai, kad Akademijoje galėjau artimai bendrauti su įvairių sričių mokslininkais, perimti bent dalį jų žinių ir patirties“, –  pasakoja L. Daukšaitė.

13 VDU Krupavi Źius sveikina absolvent Ö
Socialinių mokslų fakulteto dekanas prof. Algis Krupavičius
sveikina absolventus

Besimokydama VDU Akademijoje, Laura gilinosi į sociologiją, antropologiją, popkultūrą, mokėsi italų kalbos. Naują patirtį ji įgaus, pusei metų išvykusi į praktiką JAV. Absolventė gavo finansavimą darbui Indianapolyje, lietuvių mokykloje, kur dirbs kultūros klasėje su įvairaus amžiaus moksleiviais. Po to neabejotinai laukia magistrantūros ir doktorantūros studijos, tik ji dar nenusprendė, ar JAV, ar Europoje.

 

Pedagogikos studijos – šiandieniams švietimo poreikiams

Praėjusiais metais VDU pedagogikos profesinės studijos sulaukė didelio dėmesio – įgyti pedagogo kvalifikaciją panoro rekordinis stojančiųjų skaičius. Šių metų pedagogikos studijas baigę absolventai dirba valstybinių mokyklų vadovų komandoje, mokytojauja privačiose mokyklose ir tampa pirmaisiais kvalifikuotais neįprastų dalykų mokytojais. „Ispanų kalbos išmokau VDU, dar bakalauro studijose. Man labai pasisekė, kad turėjau nuostabią dėstytoją, kuri tapo kelrode ir mielai dalijosi patirtimi, man pačiai nusprendus pasukti į pedagogiką. Mokiniai labai greitai pamilsta ispanų kalbą ir nori jos mokytis, tačiau trūksta jos mokytojų. Todėl esu pasiruošusi mokyti juos to, ko išmokau pati, ir toliau mokytis kartu su jais, nes tikiu, kad ši kalba gyvenime atveria daugybę durų“, – pasakoja VDU Pedagogikos studijų absolventė Gintarė Labotakytė, dirbanti valstybiniame ir privačiame darželiuose ispanų kalbos mokytoja.

Absolventų teigimu, šios studijos suteikė kitokį požiūrį į vaiką ir ugdymo procesą, o motyvuoti studijų kolegos skatina dar labiau tobulėti. Viena iš privačios mokyklos „Herojus“ įkūrėjų, trečiokų mokytoja Dovilė Pelegrimė, teigia, kad „Herojaus“ mokytojai vadovaujasi sektino pavyzdžio principu: „Jeigu nori ugdyti vaikus, kurie tikėtų mokymo ir mokymosi verte, mokykis ir pats, būk jiems pavyzdys. Studijuojantis mokytojas yra autoritetas.“

 

13 VDU rektorius diplom    »teikimo  »vent Śje
VDU rektorius akademikas Juozas Augutis
diplomų įteikimo šventėje. J. Petronio nuotr

Pedagogikos kvalifikaciją šiemet taip pat įgijo jau septyniomis kalbomis kalbantis VDU lektorius, doktorantas, Kauno Juozo Urbšio mokyklos direktoriaus pavaduotojas Mindaugas Norkevičius. Daugiakalbystės ugdymo strategijų ekspertas, politikos mokslų doktorantas pabrėžia, kad inovacijos yra ne tik naujos technologijos, bet viskas, kas išsiskiria ir dar nėra paplitę.

„Mokyklos ir universitetai turėtų nusikratyti sustabarėjusių metodų. Sunku kalbėti apie kūrybiškumą ar inovacijas, jei dėstytojų, mokytojų ar administracijos požiūris vis dar paskendęs kažkur XIX amžiuje. Dažnoje ugdymo įstaigoje dar vyrauja frazė, prieštaraujanti naujovėms ir inovacijoms – „Bet mes juk visada taip darėme“, – pasakoja M. Norkevičius. Pasak eksperto, tiek mokytojams, tiek dėstytojams šiandien reikalingiausi įgūdžiai yra panašūs. Pirmiausia jiems itin reikalingas gebėjimas bendrauti. Kitas svarbus įgūdis – abipusio ryšio su moksleiviais sukūrimas, kurio neturėtų varžyti vis dar pernelyg paplitusi hierarchinių santykių dinamika.

 

VDU – tarptautiškiausias universitetas Lietuvoje

Studijų metu VDU ne tik suteikia galimybę pagal tarptautinius mainus mokytis 250 universitetuose iš 29 skirtingų šalių, bet ir pats priima daugybę studentų iš įvairių pasaulio kraštų. Šiemet nuolatines studijas VDU baigė užsienio studentai iš Jungtinių Amerikos Valstijų, Brazilijos, Baltarusijos, Azerbaidžano, Sakartvelo (Gruzijos), Estijos, Latvijos, Kazachstano, Nigerijos, Kamerūno, Afganistano, Indijos, Vokietijos, Italijos, Kongo, Ukrainos, Turkijos, Meksikos ir Turkmėnistano. Užsienio studentai baigė Politikos mokslų ir diplomatijos, Ekonomikos ir vadybos, Socialinių, Humanitarinių ir Gamtos mokslų bei Informatikos fakultetus.

 

Šiais mokslo metais, kaip ir kasmet, VDU gretas papildė užsienio šalių studentai, pasirinkę nuolatines bakalauro ir magistrantūros studijas ar atvykę pagal tarptautinių mainų programas. Rudenį naujus mokslo metus universitete pradės daugiau nei šeši šimtai studentų, atvykusių net iš 60 užsienio šalių. „Tai dar vienas universitetinio gyvenimo privalumas – galimybė bendrauti su pasauliu, pažinti kalbas ir kultūras čia, universitete. Brazilija, Didžioji Britanija, Gana, Italija, Japonija, JAV, Kanada, Kinija, Meksika, Pietų Korėja, Prancūzija, Ukraina – tai šalys, kurių piliečiai pasirinko studijas VDU“, – akcentavo VDU rektorius. Šiuo metu beveik 10 proc. visų VDU studentų sudaro užsienio piliečiai.

Naujausiame pasauliniame universitetų reitinge „QS World University Rankings 2019“ VDU buvo pripažintas tarptautiškiausiu Lietuvoje. Geriausi VDU rezultatai išliko tarptautinių darbuotojų kategorijoje – pagal šį rodiklį QS reitinge universitetas užėmė 464 vietą pasaulyje ir išliko nepralenkiamas Lietuvoje.

 

Visapusis išsilavinimas ir karjeros galimybės

VDU artes liberales (liet. laisvųjų mokslų ir menų) studijų sistema, formuodama laisvą ir nepriklausomą asmenybę, suteikdama jai įvairių žinių ir lavindama būtinas kompetencijas, ugdo prie įvairių darbo sąlygų gebantį prisitaikyti, kritiškai mąstantį specialistą, valstybės tarnautoją ar inovacijų bei darbo vietų kūrėją.

 

VDU Ekonomikos ir vadybos fakulteto absolventas, viešosios įstaigos „Versli Lietuva“ projektų vadovas Martynas Prievelis diplomų įteikimo šventės metu ragino absolventus drąsiai žvelgti į ateitį, nebijoti ieškoti ir atrasti atsakymų, nesivadovaujant konkrečiomis formulėmis, o pasitelkiant universitete išugdytą kritinį mąstymą bei atvirą požiūrį į mus visus supantį pasaulį: „Dirbdami „Versli Lietuva“ kiekvieną dieną susiduriame su šalyje veikiančiomis įmonėmis – nuo pačių mažiausių iki didžiausių Lietuvos ir tarptautinių korporacijų. Girdime tai, ko jie tikisi iš savo darbuotojų. Visiškai akivaizdu, kad šių dienų versle labiausiai vertinami ne konkrečios siauros specializacijos kompetencijų turintys specialistai, bet tie, kurie turį platų supratimą apie supančius reiškinius, geba kūrybiškai mąstyti, interpretuoti, dirbti dinamiškoje, tarptautinėje aplinkoje.

Palikti atsiliepimą

El. pašto adresas nebus skelbiamas.