Ar universitetai pajėgūs užpildyti rinkoje trūkstamą darbuotojų skaičių?

Lietuva tampa vis dažnesniu pasirinkimu kino industrijai plėtoti. Čia sukurtas ne vienas pasaulinį pripažinimą pelnęs filmas, savo nišą atranda amerikiečių televizija HBO, didėja vaizdo klipų gamybos poreikis. Per pastarąjį dešimtmetį kone dvigubai išaugusi reklamos vaizdo klipų gamybos rinka skatina pasitempti – auga ne tik rinka, bet ir tinkamai parengtų specialistų poreikis. Tačiau prasidedantį proveržį gali sustabdyti jau dabar jaučiamas specialistų trūkumas.

20 filmavimas VGTU nuotr. 1
VGTU studentai mokosi kurti reklamos
vaizdus. Simo Bernoto nuotr.

Išankstiniais Lietuvos reklamos prodiuserių asociacijos (LAPA) skaičiavimais, reklamos vaizdo klipų gamybos rinka sukuria 15 mln. eurų per metus, o vieno filmavimo metu dirbančių žmonių kiekis aikštelėje gali viršyti net 100. Vaizdo klipų gamybos rinkoje dirbančių apšvietimo, įgarsinimo, renginių technikos specialistų poreikis, tikėtina, augs dar kelerius metus. Augant reklamos verslo apimtims ir Lietuvoje teikiamų reklamos vaizdo klipų gamybos paslaugų eksportui, didėja poreikis specialistų, galinčių suprojektuoti, parengti ir valdyti renginių techniką, būtiną filmavimo metu.

 

Siekiant patenkinti rinkos poreikius, Vilniaus Gedimino technikos universitetas (VGTU) pasirašė bendradarbiavimo sutartį su Lietuvos reklamos prodiuserių asociacija (LAPA). Šia partneryste siekiama padėti studentams integruotis į darbo rinką anksčiau, nei jie baigs studijas, taip pat siekti strateginių tikslų, pavyzdžiui, mokestinės lengvatos kino ir reklamos gamybai. Partneriai susitarė dėl studijų skaitmeninimo, bendrų praktikos vietų kūrimo bei kino ir reklamos prodiusavimo rinkos plėtros.

„Džiaugiamės atradę Vilniaus Gedimino technikos universiteto Kūrybinių industrijų fakulteto studentus, kurie tiek turi gerą techninį pasirengimą, tiek išmano komandinio ir kūrybinio darbo principus. Pirmiausia dairomės į renginių inžinierius, kurių poreikis dabar išties didelis“, – teigia LAPA vadovė Daiva Jurkonytė.

 

Pasak VGTU Kūrybinių industrijų fakulteto dekanės Živilės Sederevičiūtės-Pačiauskienės, Lietuvoje gaji nuomonė, kad universitetai rengia teoretikus, neturinčius supratimo apie darbo rinką. „Mūsų verslo partneriai dalyvauja ne tik koreguojant programos turinį, atliekant studentų praktikas ar siūlant baigiamųjų darbų temas, bet ir aptariant kiekvienų metų studentų pasiekimus. Tai leidžia verslui gerai pažinti studentus ir kuo anksčiau atsirinkti geriausius“, – pasakoja Ž. Sederevičiūtė-Pačiauskienė.

 

Anot dekanės, būsimieji renginių inžinieriai bendradarbiauja su verslo įmonėmis nuo pat pirmojo studijų kurso. Specialiai jiems universitete organizuojami papildomi mokymai, kadangi, be inžinerinių fundamentalių dalykų, studentai turi įgyti ir praktinės patirties, kad galėtų iš karto įsilieti į vaizdo klipų gamybos ar renginių techninio aptarnavimo darbus įmonėse. Vien liepos mėnesį LAPA vienijamos įmonės nufilmavo per 20 projektų. Šiuo metu filmuojami 8 filmai, netrukus pasirodys dar bent 7, o artimiausiu metu ruošiamasi nufilmuoti dar 5 naujus filmus.

 

Kristina Lazickienė

Palikti atsiliepimą

El. pašto adresas nebus skelbiamas.