Didžiųjų duomenų akademija

Mobiliojo ryšio lyderė „Tele2“ organizuoja „Big Data akademiją“ – šiemet vienos paklausiausių IT specialybių paslapčių nemokamai klausysis 12 studentų. Taip bendrovė skatina rinktis šią profesiją – nuolat augančioje informacinių technologijų rinkoje šių specialistų paklausa lenkia pasiūlą.

Specialistus medžioja visi

22 4 Big data studentai
„Tele2“ organizuotos „Big Data akademijos“ dalyviai

Didžiųjų duomenų analitikai – specialistai, nagrinėjantys milžiniškus vartotojų duomenų kiekius ir darantys išvadas apie plika akimi nematomas tendencijas bei ateityje laukiančius pokyčius. Ši specialybė – labai paklausi. Tokių analitikų trūksta, nes aukštosios mokyklos jų paruošia per mažai, o ir paruoštieji stokoja praktinių įgūdžių. Todėl iniciatyvos ėmėsi „Tele2 Big Data akademija“, vasarį duris atvėrusi 12 studentų, mėnesį nemokamai lankysiančių didžiųjų duomenų analitikos paskaitas. Geriausi jų kovo mėnesį pradės keturių mėnesių praktiką.

„Rinkoje matomas specialistų poreikis didės, nes duomenų daugėja ir įgūdžiai juos apdoroti bus būtini. „Big Data akademijoje“ studentus moko „Tele2“ specialistai, žinantys naujausias jos tendencijas. Tai vienintelė vieta Lietuvoje, kur galima gauti tokių praktinių žinių“, – aiškina akademijos vadovas bei „Tele2“ Klientų aptarnavimo ir analizės departamento direktorius Ignas Brazdauskas.

 

Duomenų analizė keičia visuomenę

Patys šios srities specialistai optimistiškai teigia, kad didžiųjų duomenų analizės netolimoje ateityje reikės bet kokioje rinkoje. Ką su įgytomis žiniomis nuveikti planuoja „Big Data akademijos“ studentės?

Iš vienos geriausių komunikacijos ir medijų srities studijų programų pasaulyje grįžusi E. Gečaitė tikisi duomenų analizę sujungti su komunikacija bei politika: „Tai gali pasirodyti kaip nesusijusios sritys, bet kuo daugiau apie politiką, komunikaciją ir didžiuosius duomenis žinai, tuo labiau akivaizdu, kad sritys viena kitą papildo. Protingas informacijos valdymas gali pakeisti politiką“, – mano mergina. Matematiką Vilniuje studijuojanti Giedrė Juodzevičiūtė teigia, kad prie „Big Data“ ją atvedė noras panaudoti savo analitinį mąstymą, nagrinėjant visuomenės problemas: „Ateityje norėčiau didžiųjų duomenų analizę panaudoti sociologijos klausimams: kodėl mes elgiamės vienaip ar kitaip, kaip reaguojame į pokyčius, koks šiandien moterų ir vyrų vaidmuo. Manau, šiuolaikinė visuomenė labai greitai kinta, svarbu tai pastebėti ir užfiksuoti.“

„Tele2 Big Data akademija“ programa vykdoma antrus metus iš eilės. Po mėnesio teorinių paskaitų dalis studentų pradės keturių mėnesių praktiką „Tele2“. Šiuo metu telekomunikacijų bendrovėje trys buvę akademijos studentai jau dirba didžiųjų duomenų analitikais. Autorė yra „Vipcommunications“ projektų vadovė.

Justė Kudžmaitė

 

Palikti atsiliepimą

El. pašto adresas nebus skelbiamas.