Švietimo, mokslo ir sporto ministerijos pranešimai

Mokyklų bibliotekininkų statusas. Švietimo, mokslo ir sporto ministras Algirdas Monkevičius inicijuoja darbo grupės sudarymą, kad būtų peržiūrėtas mokyklos bibliotekininkų vaidmuo, statusas, jų atliekamos funkcijos ir parengta Mokyklų bibliotekų koncepcija. Įsitraukti bus kviečiama Mokyklų bibliotekų darbuotojų asociacija, Kultūros ministerijos, savivaldybių, universitetų atstovai. Šiandien ministras buvo susitikęs su Mokyklų bibliotekų darbuotojų asociacijos nariais ir aptarė atlyginimų, profesinio statuso, mokyklų bibliotekų finansavimo, kitas svarbias temas.

„Ilgalaikio tvaraus viešojo sektoriaus darbuotojų darbo užmokesčio finansavimo strategijos projekte esame numatę, kad mokyklų bibliotekininkų, kaip ir kitų viešojo sektoriaus kultūros ir meno darbuotojų, atlyginimai nuo 2020 m. vidutiniškai būtų didinami 15 proc. Vyriausybė pritarė strategijos projektui, kuris dabar yra pateiktas Seimui, – sako švietimo, mokslo ir sporto ministras A. Monkevičius. – Turime maksimaliai pasirūpinti, kad mokyklų bibliotekininkai jaustųsi saugūs. Su Kultūros ministerijos vadovais taip pat esame aptarę, kaip būtų galima greičiau, dar iki rudens, padaryti būtinus darbus.“

Per susitikimą ministerijoje aptartas ir mokyklos bibliotekininko statuso klausimas. Diskutuota, kad mokyklų bibliotekininkai galėtų tapti informacinių komunikacinių technologijų koordinatoriais mokyklose. Tokia pareigybė priklausytų pedagoginių darbuotojų kategorijai.

 

Apdovanoti STEAM mokslų konkurso „Mūsų eksperimentas“ laureatai. Birželio 4 d. Vilniaus universiteto Botanikos sode švietimo, mokslo ir sporto ministras Algirdas Monkevičius apdovanojo STEAM mokslų konkurso „Mūsų eksperimentas“ nugalėtojus. Švietimo, mokslo ir sporto ministerija pirmosios vietos laimėtojams dovanoja kelionę į Vokietijos technikos muziejų Berlyne – vieną didžiausių tokio pobūdžio muziejų Europoje. Pagrindinį konkurso prizą pasidalijo 9 gimnazijų komandos – Šiaulių raj. Kuršėnų L. Ivinskio, Naujosios Akmenės Ramučių, Utenos Adolfo Šapokos, Vilniaus Žvėryno, Birštono, Šiaulių Didždvario,
Kėdainių Šviesiosios, Prienų raj. Jiezno, Palangos Senosios gimnazijų komandos. Džiugu, kad STEAM mokslų konkursas „Mūsų eksperimentas” jau aštuntus metus sukviečia mokinius įdomiems darbams į laboratorijas. Linkiu, kad tyrimų ir bendro darbo metu padaryti atradimai toliau sėkmingai vestų į mokslo pasaulį”, – sveikindamas laureatus, sakė ministras A. Monkevičius.

Konkurse šiemet dalyvavo beveik 300 mokinių. Pateikta apie 80 integruotų fizikos, chemijos, biologijos, inžinerijos eksperimentų, kurių metu mokiniai kėlė hipotezes, formulavo eksperimentų tikslą ir uždavinius, planavo eigą, o kaip jiems sekasi visa tai atlikti – fiksavo filmukuose. Dirbdami savarankiškai arba nedidelėmis komandomis, mokiniai gamino biotrąšas iš buitinių atliekų, kūrė mini hidroelektrinės prototipą, tyrė trąšų įtaką derliui ir dirvožemiui, maisto poveikį bioplastikui, matavo augalų keliamąją jėgą, pamatų atsparumą ir virškinimo fermentų poveikį gerųjų bakterijų gyvybingumui.

Mokslininkai – Biologijos, Chemijos, Fizikos mokytojų asociacijų atstovai, vertinę konkursui pateiktus darbus, teigia, kad mokiniai ne tik kūrybiškai atlieka bandymus, bet ir geba vaizdingai juos parodyti filmuose, kuriems sukurti taip pat reikalingi specifiniai įgūdžiai ir žinios. Tokius filmus galima naudoti ir kaip mokymo priemones bendraamžiams.

Konkursą „Mūsų eksperimentas“ organizuoja Švietimo, mokslo ir sporto ministerija ir Lietuvos mokinių neformaliojo švietimo centras. Konkurso partneris – Vilniaus universiteto Botanikos sodas. Konkursu siekiama skatinti kūrybiškai mokytis STEAM mokslus, patirti tyrinėjimo ir atradimo džiaugsmą, skatinti mokinių tiriamąją veiklą ir kūrybišką problemų sprendimą bendradarbiaujant grupėse, skleisti gerąją STEAM mokslų patirtį šalies mokyklose.

Lietuvos mokyklose stiprinama STEAM mokymo bazė, daugėja mokymosi tyrinėjant, eksperimentuojant, mokymosi gamtoje, mokslo centrų laboratorijose. Įgyvendinant ES finansuojamą projektą „Mokyklų aprūpinimas gamtos ir technologinių mokslų priemonėmis“, dauguma Lietuvos mokyklų šiais mokslo metais aprūpintos gamtos mokslų priemonėmis – mėgintuvėliais, kolbomis, mikroskopais, jutikliais, optikos rinkiniais.

 

Teisė į pailgintas atostogas ir sutrumpintą darbo laiką. Visi mokytojai, nepriklausomai nuo darbovietės, ar jie dirba mokykloje, ar kitoje įstaigoje, turės teisę į pailgintas atostogas ir sutrumpintą darbo laiką. Teisės aktų, reglamentuojančių pailgintas atostogas ir sutrumpintą darbo laiką, pakeitimams pritarė Vyriausybė. Pailgintas 40 darbo dienų atostogas nuo šiol turės ir ne mokyklose dirbantys neformaliojo vaikų švietimo mokytojai, ikimokyklinio ugdymo auklėtojai, priešmokyklinio ugdymo pedagogai, formaliojo profesinio mokymo mokytojai. Jų darbo laikas sulygintas su mokyklose dirbančių mokytojų darbo laiku – 36 valandos per savaitę (anksčiau buvo 40 val. per savaitę).

Pagalbos mokiniui specialistai, teikiantys psichologinę, specialiąją pedagoginę ir socialinę pedagoginę pagalbą, taip pat turės teisę į pailgintas 40 darbo dienų atostogas, nepriklausomai nuo to, kokioje švietimo įstaigoje jie dirba: mokykloje, pedagoginėje psichologinėje tarnyboje ar švietimo pagalbos centre. Iki šiol tokią teisę turėjo tik mokyklose ir pedagoginėse tarnybose dirbantys pagalbos mokiniui specialistai. Parengta pagal ministerijos Komunikacijos skyriaus pranešimus