Kaip Lietuvos mokyklai pradėti vytis Estiją

Visi norėtume padaryti konkrečius žingsnius, įveikiant Lietuvos bendrojo ugdymo beviltišką atsilikimą nuo Estijos ir Suomijos. Tuo kilniu tikslu ir siūlau į kolektyvinę švietimo ir mokslo sutartį (projektą) įtraukti vieną sakinį. Jis skamba šitaip:

Švietimo, mokslo ir sporto ministerija įsipareigoja parengti teisės aktus, tvarkos aprašus ir pan., kurie:

1) mokyklų vadovų, švietimo pagalbos specialistų ir mokytojų tęstinio kvalifikavimo procese esminį vaidmenį sugražintų šalies universitetams;

2) ugdymo turinio, taip pat jį detalizuojančios medžiagos rengimą bei atitinkamus finansinius išteklius deleguotų bendradarbiaujančioms geriausių mokytojų praktikų, universitetų mokslininkų ir iškilių kūrėjų komandoms. Tokios bendradarbiaujančios komandos turi tapti pagrindiniu kūrybiniu subjektu ir veikėju, vystančiu mūsų šalyje ugdymo turinį ir jį detalizuojančius dokumentus (programas, standartus, vadovėlius, uždavinynus etc.).

Motyvas tas, kad dabar svarbiausių švietimo specialistų tęstinį kvalifikavimą šalyje vykdo neaišku kas ir neaišku kaip. Kur universitetų vaidmuo????  Jie pastumti į šalį.

Ugdymo turinį taip pat privalo tobulinti bendradarbiaujančios kūrėjų komandos. Ten turi nueiti valstybės užsakymas ir lėšos, o LR ŠMSM privalo tą procesą organizuoti ir moderuoti. Gėdinga Ugdymo plėtotės centro istorija su korupcine potekste neturi pasikartoti. Kitaip nuo Estijos ir Suomijos tik dar grėsmingiau ir gėdingiau atsiliksime.

 

Prof., habil. dr. Gediminas Merkys

Palikti atsiliepimą

El. pašto adresas nebus skelbiamas.