Asociacijos „Metro sąjūdis“ kreipimasis dėl Vilniaus metro idėjos įgyvendinimo

Gerbiamieji politikai, mokslo ir visuomenės aktyvūs nariai, kviečiame prisidėti prie Lietuvos visuomenės pastangų, žengiant paskutinius žingsnius Vilniaus metro idėjos įgyvendinimo link.

metro maketas ziniasklaidai
Metro trasa

Per 45 metus daug nuveikta, bandant įdiegti pažangiausią miesto transporto sistemą. Suplanuotos metro trasų schemos. Didžiausias įdirbis padarytas 8,0 km trasoje Pilaitė–Centras. Atlikti geologiniai tyrinėjimai, keleivių srautų stebėjimai, statybos ir įrengimų sąnaudų, pajamų ir pelno skaičiavimai. Parengta metro sistemos galimybių studija, parodanti metro efektyvumą, lyginant su kitomis susisiekimo sistemomis. Surinkta informacija apie galimų investuotojų ir tokius projektus vykdančių firmų bei jų konsultantų interesus dalyvauti įgyvendinant šį projektą.

Per 45 metus nuveikto visuomenės darbo paveiktas Seimas 2018 m. priėmė Metropoliteno įgyvendinimo įstatymą. Už jį balsavo 111 Seimo narių. Prieštaraujančių nebuvo. Artėja momentas, kai bus priimtas galutinis politinis sprendimas – Vilniuje statyti metro. Už metro projekto įgyvendinimą pasisako 85 proc. šio Seimo narių. Metro idėją savo kreipimesi į Seimą ir Vyriausybę palaikė per 130 mokslo, politikos ir žymių visuomenės veikėjų. Pritarimą šiai susisiekimo sistemai savo metu išreiškė Prezidentas Valdas Adamkus ir dabartinis Prezidentas Gitanas Nausėda.

 

Šiuo metu 41 Seimo narys yra pateikęs nutarimo projektą – Vilniaus metro pripažinti ypatingos svarbos Lietuvos ekonomikai projektu. Vyriausybei priėmus tokį sprendimą, ilgai trukusį apsisprendimo etapą pakeistų naujas – Vilniaus metropoliteno statybos etapas. Sutinkamai su Metropoliteno įgyvendinimo įstatymu, šis objektas, visas ar dalimis, galėtų būti įgyvendintas, įkūrus akcinę bendrovę, koncesijos ar kitu viešojo ir privataus sektorių bendradarbiavimo pagrindu.

Dar šiemet pasiekti galutinį sprendimą – pats palankiausias metas. Rudenį pradės ryškėti ateinančios ekonominės ir socialinės krizės mastas. Pasibaigus koronavirusui ir prasidėjus mokslo metams, padidės automobilių spūstys. Metų pabaigoje paaiškės, koks šių metų biudžeto deficitas ir kiek reikės skolintis kitiems metams. Skolintų ir Europos Sąjungos pinigų dalybos parodys, kad vien šių pinigų neužteks ir reikės kviesti užsienio investuotojus stambių projektų įgyvendinimui. Metų pabaigoje paaiškės ir tikrasis nedarbo mastas. Užsiimant ne darbų, o pinigų dalijimu, vėl kiltų emigracijos banga.

Esant tokiai politinei, ekonominei ir socialinei situacijai, būtina visuomenės sutelktomis jėgomis ryžtingai siekti sprendimų, kurie ją išvestų iš susidariusios krizinės situacijos. Be ryžtingų politinių sprendimų, leidžiančių privačiam sektoriui savo iniciatyva ir finansiniais ištekliais dalyvauti Lietuvos ekonomikos vystyme, šalį gali ištikti visiškas krachas.

 

Juozas Zykus

Asociacijos „Metro sąjūdis“ valdybos pirmininkas

Palikti atsiliepimą

El. pašto adresas nebus skelbiamas.