Švietimo, mokslo ir sporto ministerijos pranešimai

Papildyta švietimo, mokslo ir sporto ministrės komanda. „Šiuo ypatingo susitelkimo reikalaujančiu laikotarpiu būtent mokslininkams tenka lyderių pozicija, siekiant išspręsti daugybę kylančių iššūkių. Šiuolaikinį tyrėją matome ne tik kantriai ir nepailstamai dirbantį laboratorijoje, bet ir drąsiai realizuojantį savo idėjas visuomenės gerovei. Pandemija atvėrė „nuotolinius langus“ į bet kurią pasaulio laboratoriją, tad turime paruošti šiuolaikiškus įrankius mokslininko karjerai ir atskleisti visą mūsų tyrėjų idėjų potencialą bei galimybes joms realizuoti”, – sako R. Kulvietienė.

Pastaruoju metu R. Kulvietienė ėjo inovacijų konsultanto pareigas Mokslo, inovacijų ir technologijų agentūroje, kur dirbo ir su Masačusetso technologijų instituto ir Kembridžo programa „Ideas to Innovation”. Ji taip pat yra dirbusi projektų vadove, įmonių konsultante vykdant inovacijas ir mokslinius tyrimus, ėjo rinkodaros vadovo pareigas biotechnologijų bendrovėje. Rasa Kulvietienė yra įgijusi biofizikos bakalauro laipsnį ir neurobiologijos magistro laipsnį Vilniaus universitete, stažavosi Kopenhagos universitete.

 

Abiturientai grįžta į mokyklas. Atsižvelgdama į tai, kad abiturientams lieka vis mažiau laiko iki valstybinių brandos egzaminų, ir į tai, kad aktyviai vykdomas abiturientų skiepijimas, Vyriausybė nutarė nuo gegužės 3 d. ugdymą abiturientams leisti vykdyti mišriu būdu – ne mažiau kaip 50 proc. pamokų turi vykti kontaktiniu būdu.

Organizuojant kontaktinį mokymą mokyklose, turės būti užtikrintos valstybės lygio ekstremaliosios situacijos operacijų vadovo balandžio 29 d. patvirtintos asmenų srautų valdymo, saugaus atstumo laikymosi ir kitos būtinos saugumo sąlygos. Visi asmenys švietimo įstaigoje turi dėvėti nosį ir burną dengiančias apsaugos priemones (veido kaukes, respiratorius ar kitas priemones). Kaukių leidžiama nedėvėti neįgalumą turintiems asmenims, kurie dėl savo sveikatos būklės kaukių dėvėti negali ar jų dėvėjimas gali pakenkti asmens sveikatos būklei, šiems asmenims rekomenduojama dėvėti veido skydelį.

 

Turi būti maksimaliai ribojamas skirtingose klasėse ugdomų mokinių kontaktas tiek pamokų metu, tiek po pamokų. Vienos klasės (grupės) mokiniams ugdymo veiklos, kurioms nereikia specializuotų patalpų, visą dieną organizuojamos toje pačioje mokymo patalpoje: mokytojai turi atvykti į klasei (grupei) priskirtą patalpą, o ne mokiniai vykti pas mokytoją. Esant poreikiui, koreguojamas švietimo įstaigos darbo laikas, skirtingų klasių pamokų pradžios ir pabaigos, pertraukų laikas, kad būtų atskiriami skirtingose klasėse ugdomi mokiniai. Jei yra galimybė, skirtingoms klasėms priskiriami skirtingi įėjimai ir išėjimai, numatomi atskiri judėjimo maršrutai iki klasės, valgyklos, specializuotų kabinetų (patalpų), sanitarinių mazgų, persirengimo kambarių.

Organizuojant fizinio ugdymo pamokas, numatoma, kad persirengimo kambariais naudotųsi tik tos pačios klasės (grupės) mokiniai. Mokinių spintelės, jei įmanoma, išdėstomos tame pačiame aukšte, kur vyksta pamokos tų klasių mokiniams. Jei rūbine naudojasi kelių klasių mokiniai, drabužinės gali būti įrengiamos prie mokymo patalpų ar jose, pavyzdžiui, klasėse. Mokyklos teritorijoje lauke numatomos erdvės, kuriose pertraukas galėtų leisti skirtingų klasių (grupių) mokiniai. Turi būti maksimaliai išnaudojamos galimybės pamokas, grupines veiklas organizuoti lauke, lauko klasėse.

 

Esant galimybei, rekomenduojama nevykdyti kontaktiniu būdu interaktyvių veiklų, kurių metu pagilėja, padažnėja kvėpavimas (pvz., susijusių su sportu, dainavimu, šokiais ir pan.). O jei jos vykdomos, tarp mokinių turi būti užtikrinamas ne mažesnis nei 2 metrų atstumas. Pertraukų, kurių metu mokiniai valgo, laikas turi būti reguliuojamas taip, kad būtų užtikrintas klasės (grupės) izoliacijos principo taikymas. Maitinimas švediško stalo principu, kai maistą įsideda patys mokiniai, neturi būti organizuojamas. Po kiekvienos klasės (grupės) valgymo salė turi būti išvėdinama ir išvaloma.

Švietimo pagalbos specialistų konsultacijos turi būti teikiamos individualiai ar vienu metu dirbama tik su tos pačios klasės mokiniais. Po kiekvienos konsultacijos patalpos turi būti išvėdinamos ir nuvalomi dažnai liečiami paviršiai, naudotos priemonės. Prie įėjimo į švietimo įstaigą mokiniams, jų tėvams, darbuotojams ir kitiems asmenims turi būti pateikta informacija: apie rankų higieną, kosėjimo, čiaudėjimo etiketą ir kt., apie reikalavimus dėvėti kaukes, taip pat apie draudimą į švietimo įstaigą atvykti asmenims, kuriems pasireiškia ūmių viršutinių kvėpavimo takų infekcijų požymiai.

Mokinių, darbuotojų, mokinius atlydinčių asmenų sveikatos būklė turi būti stebima: turi būti sudarytos sąlygos mokiniams, darbuotojams, mokinius atlydintiems asmenims matuoti(s) kūno temperatūrą tik atvykus į švietimo įstaigą. Tiek mokiniai, tiek darbuotojai, kuriems ugdymo proceso ar darbo metu pasireiškia ūmių viršutinių kvėpavimo takų infekcijų požymiai (pvz., karščiavimas (37,3 °C ir daugiau), kosulys, pasunkėjęs kvėpavimas ir pan.), turi nedelsdami apleisti švietimo įstaigos patalpas, jiems rekomenduojama kreiptis konsultacijai į savo šeimos gydytoją. Į švietimo įstaigą draudžiama atvykti asmenims, kuriems tuo metu privaloma izoliacija. Turi būti užtikrinama, kad mokiniai neturėtų tiesioginio kontakto su darbuotojais ar kitais asmenimis, į kurių pareigas neįeina tiesioginis darbas su mokiniais. Nuo gegužės 3 d. nebelieka reikalavimo, organizuojant konsultacijas abiturientams, laikytis grupės apribojimo iki 10 mokinių. Konsultacijos galės būti rengiamos ir didesnėms grupėms, taip pat visai klasei. Parengta pagal ministerijos Komunikacijos skyriaus pranešimus

Palikti atsiliepimą

El. pašto adresas nebus skelbiamas.