Studentiški startuoliai

Sukurti startuolius, kurie spręstų globalias problemas, – tokį tikslą išsikėlė Vytauto Didžiojo universiteto (VDU) studentai, dalyvavę „Lietuvos jaunimo pasiekimai“ (angl. „Junior Achievement Lietuva“) ir „Mąstantis VDU“ (angl. „Minded VDU“) organizuotame „Geriausių Lietuvos studentų verslų“ konkurse.

11 VDU startuoliai Komanda „For Fun“ 1 vietos laimėtoja
VDU startuoliai – komanda „For Fun“, 1 vietos laimėtoja

Septynios komandos keturis mėnesius nuotoliniu būdu kūrė inovatyvias verslo idėjas, prisidedančias prie visuomenės sąmoningumo skatinimo. Komisiją sužavėję unikalūs studentų startuoliai konkurse pelnė net tris prizines vietas, o viena komanda, sukūrusi žaidimą, pritaikytą neregiams, iškovojo galimybę pristatyti savo idėją Europos „Start Up“ programoje.

 

Inovatyvios studentų idėjos virto verslo produktu

Dalyvaudami startuolių programoje, VDU studentai ilgai ieškojo idėjos, kuri leistų sukurti ne tik dėmesio vertą, bet ir visuomenei aktualią misiją turintį produktą. Studentų komanda, pasivadinusi „Savo malonumui“, besidomėdama galimomis idėjomis, pastebėjo opią problemą – žaidimų, skirtų regos negalią turintiems asmenims, trūkumą.

„Kurdami verslo idėją, norėjome prisidėti prie pokyčio visuomenėje, todėl, pastebėję itin svarbią ir jautrią problemą, suskubome ją įgyvendinti. Asmenys, turintys regos problemų, turi labai mažą stalo žaidimų pasiūlą, todėl mums buvo svarbu į tai atkreipti dėmesį ir sukurti produktą, kuris ne tik paįvairintų laisvalaikį, bet ir prisidėtų prie negalią turinčių asmenų integracijos. Mūsų produkto išskirtinumas – sujungiant technologijas, klasikinio pobūdžio stalo žaidimo elementus ir lygiavertiškai pritaikytas žaidimo taisykles, yra išlyginamos vartotojų galimybės. Tai reiškia, kad tiek negalią turintis asmuo, tiek puikiai matantis turi vienodas galimybes laimėti žaidimą“, – pasakojo komandos narė Salomėja. Išskirtinė studentų stalo žaidimo „Kondigno“ idėja sužavėjo komisiją. Tai lėmė iškovotą kelialapį pristatyti savo produkto idėją Europos Komisijai.

 

Antrą vietą startuolių konkurse laimėjo komanda „Whale-ness“ (mentorius – Edvinas Grauželis), sukūrusi produktą „Wave-It“ – daugkartinius maišelius maistui. Produkto išskirtinumas – maišeliai pagaminti iš perdirbtų butelių, o dalis gauto pelno skiriama organizacijai „Vienišas banginis“ (angl. „Lonely Whale“), švarinančiai vandenynus.

„Kurdami idėją, žinojome, kad mums rūpi gamtos išsaugojimas. Šiukšlės sąvartynuose ir plastikas vandenynuose yra viena didžiausių pasaulio problemų, kurias privalome spręsti. Būtent taip pradėjome kurti maišelį, kuris gaminamas iš plastiko butelių, surinktų iš vandenyno“, – apie produkto idėjos atsiradimą pasakoja komandos narė Urtė.

 

Trečiosios vietos nugalėtoja – komanda „Be nerimo (angl. „Stress-less“), kuriai vadovavo VDU Ekonomikos ir vadybos fakulteto prodekanas dr. Justinas Kisieliauskas, sukūrė drabužių liniją su integruotomis detalėmis, padedančiomis mažinti momentinį nerimą. Šiuo produktu siekiama didinti žmonių sąmoningumą nerimo valdymo klausimais ir populiarinti mados terapiją. Komandos narė Barbora prisimena, kad idėja sukurti tokį produktą kilo, stebint problemišką situaciją, susijusią su streso valdymu: „Kurdami produktą, surengėme respondentų apklausas, kurių metų pastebėjome, kad žmonės itin dažnai patiria stresą. Norėjome rasti būdą, kuris padėtų su nerimu tvarkytis kuo patogiau ir paprasčiau. Ateityje planuojame tobulinti savo idėjos prototipą ir aktyviai siūlyti jį Lietuvos rinkai, rengti seminarus, forumus ar kitus susitikimus, kurie leistų žmonėms tvarkyti savo streso valdymo įpročius, trukdančius būti laimingiems.“

 

Konkurse „Junior Achievement Lietuva“ buvo pristatyta ir daugiau „Minded VDU“ studentų idėjų. Komanda „Eco Joy“ (mentorė – Asta Gaigalienė) sukūrė ekologišką daugkartinio naudojimo konfeti. „Who I Am“, vadovaujama Viktorijos Starkauskienės, pristatė mobilią programėlę, skirtą sąmoningam naršymui socialiniuose tinkluose. Komanda „CreATE“ (mentorė – Evelina Sakalauskaitė-Bendoraitienė) parengė išmaniąją programėlę, skatinančią žmones sudaryti kassavaitinį mitybos planą ir iš anksto planuoti savo patiekalus. „Augynės“ komanda pasiūlė rinkai edukacinio pobūdžio eksperimentinį žaidimą vaikams, skirtą mokytis biologijos per praktinius įgūdžius.

 

Startuolių programomis siekiama praturtinti studentų patirtį

„Junior Achievement“ startuolių programa veikia daugiau nei dvidešimtyje Europos valstybių. Jos dalyviai bando savo unikalias idėjas paversti investavimo potencialą turinčiais produktais. Jie įgyja žinių apie verslo modelių kūrimą, jų plėtojimą, įvedimą į rinką ir pristatymą investuotojams. „Minded VDU“ studentų idėjas remia UAB „TeleSoftas“ ir „Kavos draugas“. Programoje „Verslumo akademijos“ gretutinių studijų programos studentai dalyvauja jau antrus metus iš eilės.

 

UAB „TeleSoftas“ vadovas Algirdas Stonys neabejoja, kad galimybė prisidėti prie jaunų žmonių idėjų paramos ir paskatinimo – vertinga investicija į naujas žinias, patirtis ir pasiekimus. „Priimdami studentus ar ką tik studijas baigusius absolventus į darbą, matome, kad papildoma veikla, atlikta studijų metu, jiems suteikia daug realesnės ir apčiuopiamos darbo komandoje ar įvairiuose projektuose patirties. Bendravimas, mokymasis siekti bendro tikslo, sprendimų paieškos, mokymasis džiaugtis kartu ir nepasiduoti iškilus sunkumams – tai, ko reikia kiekviename darbe“, – įspūdžiais apie projektą dalinosi A. Stonys. Viena iš startuolių programos mentorių Asta Kyguolienė teigė, kad dalyvavimas tokio pobūdžio projektuose – nuostabi galimybė studentams praktiškai patirti, ką reiškia produkto ar paslaugos kūrimas.

 

Naujos žinios įkvepia svarbioms misijoms

2021 m. „Junior Achievement Lietuva“ nugalėtojų komanda „For Fun“ džiaugiasi gauta galimybe išbandyti savo jėgas startuolių konkurse ir teigia, kad kelias nebuvo lengvas, tačiau vertas pasiekto rezultato. „Laimėjimas konkurse ir galimybė su savo idėja atstovauti Lietuvai mums iš tiesų reiškia labai daug. Žinojome, kad, dalyvaudami „Minded VDU“ veikloje, gausime nemažai unikalios patirties, tačiau to nė vienas nesitikėjome. Pergalė motyvuoja tęsti jau pradėtą veiklą ir nešti savo idėjas į kitus konkursus“, – džiaugsmo neslėpė žaidimą neregiams „Kondigno“ sukūrusios komandos narė Salomėja. Komanda, kurios mentore buvo Asta Kyguolienė, birželio pabaigoje pristatys savo idėją Europos startuolių programos komisijai, o liepos 15 d. dalyvaus „Start Up“ programos finale, kartu su kitų šalių stipriausiais startuoliais. Komandą „For Fun“ sudaro studentai: Justinas Blažauskas, Greta Dekšnytė, Austėja Leonavičiūtė, Salomėja Paleckytė, Judita Remeikaitė ir Beatričė Valaitytė.

Palikti atsiliepimą

El. pašto adresas nebus skelbiamas.