Vadovėlių skaitmenizacija

Ilgiau nei metus trukęs nuotolinis mokymasis lėmė ne tik moksleivių ir mokytojų kompiuterinio raštingumo įgūdžių tobulėjimą. Augo elektroninių mokymosi priemonių naudojimas, ryškėjo spartesnės skaitmenizacijos poreikis. Siekis sukurti šiuolaikinius mokymosi poreikius atitinkančias, nuotoliniam mokymui tinkančias priemones paskatino ugdymo priemonių kūrėjus „Ateities pamoka“ ir leidyklą „Šviesa“ imtis skaitmeninių vadovėlių pilotinio projekto. Į dviejų pirmųjų vadovėlių, papildytų skaitmeninėmis užduotimis, kūrimą jau investuota daugiau nei 50 tūkst. eurų.

 

Pagrindinis tikslas – turinio kokybė

Nuotolinis mokymas atskleidė, kad mokytojams trūksta kokybiškai parengtos mokymo medžiagos, palengvinančios ruošimąsi pamokoms ir užpildančios visą pamokos laiką bei turinį. „Tikimės, kad naujieji vadovėliai tiek kontaktinio, tiek nuotolinio ugdymo metu taps viena pagrindinių mokymosi priemonių, papildančių popierinį vadovėlį. Siekėme, kad juose mokytojai ir moksleiviai rastų kiekvienos pamokos informaciją“, – pažymėjo „Ateities pamokos“ ugdymo turinio grupės vadovė Jūratė Mikulevičiūtė.

 

„Šviesos“ leidyklos vadovė Milda Juonė sakė, kad partnerystė tarp leidėjų ir skaitmeninio turinio kūrėjų yra nuosekli mokymosi priemonių plėtojimo praktika, suteikianti galimybę šiuolaikiškai pateikti mokymosi patirtį: „Leidėjai gali suteikti modernų, naujausios kartos turinį su įdomiais kontekstais, netikėtais klausimais, apgalvotomis įtraukimo formomis. Tuo tarpu skaitmeninio turinio specialistai praturtina mokinio ir mokytojo patirtį elektroninėje erdvėje. Mokymosi procesas tampa patrauklesnis, geriau atitinkantis šiuolaikinius moksleivių poreikius ir ugdymo metodus.“

 

Vadovėlių praturtinimo dalies autoriai siekė, kad virtualus turinys padėtų lengviau suprasti sunkiai įsivaizduojamus dalykus, pagilintų mokomąjį dalyką, leistų patikrinti savo žinias tiek mokantis klasėje, tiek savarankiškai. „Tikime, kad šiuolaikiškai pateiktas turinys su integruotais vaizdo įrašais, interaktyviomis užduotimis, iliustracijomis, pamokos prezentacijomis, infografikais bei skaitmeninių užduočių EMA bankais labiau motyvuos ir paskatins sužinoti daugiau ir suprasti geriau. O lengvai įvertinti per mokslo metus įgytas žinias leis specialūs diagnostiniai testai“, – dalijosi J. Mikulevičiūtė.

 

Kitaip mokysis matematikos ir pasaulio pažinimo

Skaitmeniniu turiniu praturtinti du šiais metais leidyklos „Šviesa“ išleisti vadovėliai: serijos „Taip!“ pasaulio pažinimo vadovėlis antrai klasei ir serijos „Tempus!” dešimtokų matematikos vadovėlis. Jau šiais mokslo metais juos galės naudoti ir įvertinti „EDUKA klasė“ licenciją turinčios mokyklos. „Pilotiniam projektui pasirinkome skirtingų dalykų vadovėlius, norėdami patikrinti, ar mūsų sumanytos mokymosi priemonės tinka šių disciplinų mokymuisi, ir išsiaiškinti, kaip jas vertina skirtingo amžiaus mokiniai“, – sprendimą paaiškino J. Mikulevičiūtė.

Antanas Apynis, vienas iš naujojo matematikos vadovėlio turtinimo dalies autorių, yra įsitikinęs, kad skaitmeninėje erdvėje atsiveria visiškai kitos galimybės atskleisti mokomąjį dalyką: „Noriu, kad mokiniai turėtų galimybę į matematinius objektus pažvelgti iš įvairių pusių, galėtų tirti, bandytų įžvelgti dėsningumą, mokėtų apibendrinti, daryti išvadas. Skaitmeninėje erdvėje atsiveria visiškai kitos galimybės mokomąjį turinį atskleisti interaktyviai ir įvairiapusiškai.“

 

Kurdama užduotis atnaujinamam dešimtokų vadovėliui, įmonė „Ateities pamoka“ aktyviai bendradarbiavo su Nacionaline švietimo agentūra. Buvo siekiama, kad vadovėlis ne tik padėtų ugdyti matematinius gebėjimus, bet ir suteiktų įgūdžių, reikalingų atlikti užduotis pagrindinio ugdymo pasiekimų patikrinimo metu. Ugdymo specialistai sutaria, kad geriausias yra mišrus ugdymo būdas, naudojant įvairias priemones, derinant klasikinį ir skaitmeninį mokymosi modelius. J. Mikulevičiūtė atskleidžia, kad įmonė, įvertinusi šio pilotinio projekto sėkmę, nuspręs dėl jo ateities: „Bendradarbiaudami su modernaus edukacinio turinio leidėjais, norime tęsti skaitmeninių vadovėlių projektą. Siekiame suprasti, ar tokie vadovėliai tinka mokyklų bendruomenei.“

 

Vaida Sindaravičiūtė-Kuosė

 

Palikti atsiliepimą

El. pašto adresas nebus skelbiamas.