Skraidymui sertifikuotas automobilis atveria kelią masinei gamybai

Slovakijos civilinės aviacijos institucija hibridiniam automobiliui-lėktuvui, žinomam kaip „AirCar“, išdavė tinkamumo skraidyti sertifikatą, galintį atverti kelią skraidančių transporto priemonių ateičiai.

26 skraidantis automobilis
Skraidantis automobilis. „Klein Vision “nuotr.

Dviejų darbo režimų automobilį-lėktuvą, atrodantį kaip sportinis automobilis, sukūrė aštuonių aukštos kvalifikacijos specialistų komanda Slovakijos įmonėje „Klein Vision“, kurią įkūrė profesorius Stefanas Kleinas. Pastaruosius 20 metų S. Kleinas skyrė tam, kad skraidantis automobilis taptų realybe.

„Sertifikatą automobiliui-lėktuvui suteikė Slovakijos transporto tarnyba, sėkmingai atlikus 70 valandų griežtų skrydžio bandymų, suderinamų su Europos aviacijos saugos agentūros (EASA) standartais“, – sakoma įmonės „Klein Vision“ pareiškime. Skrydžio bandymai apėmė daugiau nei 200 pakilimų ir nusileidimų bei daugybę įvairių skrydžio ir atliktų manevrų, kurie, pasak „Klein Vision“ specialistų, parodė „stulbinantį statinį ir dinaminį stabilumą orlaivio režimu“. Kilimo ir tūpimo procedūros buvo įvykdytos, pilotui net neliečiant skrydžio valdiklių, nurodė bendrovė.

 

Specialistų komandai prireikė daugiau nei 100 tūkst. darbo valandų, kad orlaivio projektinius brėžinius paverstų matematiniais modeliais ir vėliau sukurtų galutinę dvivietę, sveriančią 1 000 kilogramų, transporto priemonę, varomą 1,6 litro BMW varikliu. „AirCar“ sertifikatas atveria duris masinei labai efektyvių skraidančių automobilių gamybai. Tai oficialus ir galutinis mūsų gebėjimo pakeisti vidutinio nuotolio keliones patvirtinimas“, – pareiškė S. Kleinas, taip pat atsakingas už tyrimų projektus, bendradarbiaujant su tokiais prekių ženklais, kaip „Audi“, „Volkswagen“ ir BMW.

„Transporto tarnyba atidžiai stebėjo visus unikalaus „AirCar“ kūrimo etapus nuo pat jo pradžios 2017 m. Transporto saugumas yra mūsų didžiausias prioritetas. „AirCar“ geriausios naujovės derinamos su saugos priemonėmis, atitinkančiomis EASA standartus. Tai apibrėžia naują sportinio automobilio ir patikimo lėktuvo kategoriją. Jo sertifikavimas buvo ir sudėtinga, ir įdomi užduotis“, – sakė Civilinės aviacijos skyriaus (Slovakijos transporto administracija) direktorius René Molnár. Bendrovė tikisi, kad „AirCar“ pateks į prekybą per 12 mėnesių, tačiau, norint vairuoti hibridinę transporto priemonę, reikalinga piloto licencija, o tai reiškia, kad daug skraidančių automobilių artimiausiu metu nepamatysime.

 

Antonas Zajacas, vienas iš įmonės „Klein Vision“ įkūrėjų, teigė, kad transporto priemonė gali skristi maksimaliu 18 000 pėdų (apie 5 480 m) darbiniu aukščiu ir varoma „degalais, kurie parduodami bet kurioje degalinėje“. „AirCar“ praėjusį birželį sėk­mingai baigė pirmąjį 35 minučių trukmės tarpmiestinį skrydį tarp Nitros oro uosto ir Slovakijos sostinės Bratislavos. Nusileidus automobiliui-lėktuvui, prireikia mažiau nei trijų minučių, kad jis vėl transformuotųsi į sportinį automobilį, susilankstant sparnams ir įtraukiant galinę dalį, o tai leidžia sutrumpinti kelionės laiką du kartus.

„Klein Vision“ taip pat baigė galingo bei lengvo aviacijos variklio ADEPT bandymus ir baigė brėžinius bei techninius skaičiavimus būsimam monokokiniam modeliui, kuris turės kintamo žingsnio sraigtą, galintį pasiekti didesnį nei 300 km/h greitį ir nuskristi 1000 kilometrų atstumą.

Palikti atsiliepimą

El. pašto adresas nebus skelbiamas.