Kalėdinėje mugėje „eXpo“ šalies moksleiviai pristatė būsimus verslo vienaragius

Ekonomikos ir inovacijų ministerijos drauge su Inovacijų agentūra inicijuotos verslumo ugdymo programos jau trečius metus į Lietuvos mokyklų klases atneša integruotas, aktualias, kūrybiškas informatikos ir verslumo pamokas moksleiviams. inovaciju agenturaKalėdinė moksleivių bendrovių mugė „eXpo“ vienai dienai tapo vienaragių vardo vertu idėjų centru, kuriame savo verslo prototipus pristatė 5–12 klasių moksleiviai.

Pasak Ekonomikos ir inovacijų ministrės Aušrinės Armonaitės, jaunųjų verslininkų įgūdžių stiprinimas yra svarbus ateities ekonomikos pamatas: „Moksleiviai ne tik turi verslo idėjų, bet ir drąsos, ryžto jas įgyvendinti bei noro išbandyti verslininko rolę. Inovatyviausios idėjos ateityje gali tapti vienaragiais, tad didžiausios grąžos galime tikėtis kuo anksčiau pradėję investuoti į jaunų žmonių verslumą ir suteikdami žinių, praversiančių ne tik verslo kūrimui, bet ir lyderių ugdymui.”

 

Pilotinė programa pasiteisino

Inovacijų agentūra šiais metais vykdė pilotinę programą, nukreiptą į 5–8 klasių moksleivių skaitmeninio verslo įgūdžių stiprinimą. Inovacijų agentūros Pažangos departamento direktorė Patricija Reut sako, kad programa kitais metais bus tęsiama bei dar labiau tobulinamos į moksleivius orientuotos paslaugos: „Norime paskatinti mokinius būti ne tik vartotojais, bet ir naujų produktų, paslaugų ir teigiamą poveikį nešančių sprendimų kūrėjais. Svarbu, kad mokiniai kuo anksčiau suprastų kaip skaitmeniniai sprendimai gali padėti įgyvendinti jų idėjas ir spręsti rinkai aktualias problemas.”

5–8 klasių moksleivių skaitmeninio verslo prototipai tris mėnesius buvo kuriami ir tobulinami pagal švietimo ir mokymosi programos „Vedliai“ ir Lietuvos „Junior Achievement“ (LJA) skaitmeninio verslumo mokymo metodiką. Pasak „Vedlių“ vadovės Lietuvoje Viltautės Žvirzdinaitės, metodikoje susipynė verslumo, ekonomikos bei skaitmeninio raštingumo įgūdžiai: „Džiugu girdėti, kiek originalių ir naudingų idėjų sukūrė moksleiviai. Gebėti suprasti technologijų sritį ir išnaudoti jos kūrybinį potencialą šiuolaikiniame pasaulyje be galo svarbu, ypač – kuriant startuoliškas idėjas.”

 

Kalėdinėje „eXpo“ pilotinės programos dalyviai subūrė net 15 komandų iš skirtingų Lietuvos regionų ir pristatė mokomąsias bendroves. Renginio metu apdovanotos penkios – tokiose kategorijose kaip startuoliškiausia, inovatyviausia, kūrybiškiausia idėja bei geriausias skaitmeninis produktas ir verslo modelis.

Pasak LJA direktorės Andželikos Rusteikienės, dar mokykloje bandydami kurti skaitmenines mokomąsias bendroves jaunuoliai turi galimybę pažinti save, sustiprinti kompetencijas ir pajausti, ką reiškia produktyvi šiuolaikinė darbo aplinka: „Tai galimybė kurti ryšį su besikeičiančiu verslo pasauliu, kuriame inovacijos ne tik galimybė, bet ir būtinybė. Dėkojame mokytojams, kurie ryžosi eksperimentuoti ir atverti galimybes savo mokiniams. Tai ką stebėjome renginio metu – inovatyvios ir antrepreneriškos Lietuvos dabartis.”

 

Programa mokytojams suteikė papildomų žinių

Programoje dalyvavę mokytojai teigia, kad svarbiausia – ne išrinkti geriausią verslo idėją, o suteikti moksleiviams bazines žinias, svarbias ateities skaitmeninių verslų kūrimui. Anot Gargždų „Minijos“ progimnazijos mokytojos Jūratės Grimalienės, programa mokytojams suteikė papildomų žinių, o moksleiviams padėjo ugdyti bendradarbiavimą, atsakomybę priimant sprendimus bei planuoti savo laiką: „Programoje moksleiviai ne tik diskutavo apie tai, ar turi tam tikrų verslininko savybių, bet ir kūrė idėjas skaitmeniniams verslams, jas analizavo. Moksleiviams, žinoma, darbo komandoje dalis ir prototipų kūrimas, buvo nebūtinai lengviausia, bet tikrai pati įdomiausia dalis”.

 

Galimybės tūkstančiams moksleivių

Moksleivių 5-12 klasių verslumo skatinimo programose dalyvavo virš 2500 moksleivių, kurie sukūrė daugiau kaip 500 mokomųjų bendrovių. Moksleiviai praktiškai susipažino su verslo kūrimo etapais, o baigiamajame renginyje savo idėjas pristatė investuotojams ir taip žengė pirmus žingsnius į startuolių ekosistemą bei darbo rinką. Nuo mobiliųjų programėlių, skirtų sveikatos gerinimui ir interneto svetainių apie dronus iki virtualių asistentų, taisančių klaidas ir žaidimo, kuris leidžia nusikelti į praeitį arba ateitį – tokios įvairialypės idėjos domino investuotojus ir renginio smalsautojus.

Palikti atsiliepimą

El. pašto adresas nebus skelbiamas.