Šiaulių akademijos dovana pedagogams

Vilniaus universiteto Šiaulių akademijos direktorė prof. Renata Bilbokaitė kartu su grupe autorių parašė metodinių priemonių rinkinį, kurį dovanoja Lietuvos pedagogams.

64 VU Šiaulių akademija Renata Bilbokaite 1
VU Šiaulių akademijos direktorė prof. Renata Bilbokaitė

Išleistos 37 knygos mokytojams, studentams, tėvams ir mokiniams bei vaikams, kurių idėja – skleisti žinią apie tvarumą ir pasaulio pažinimą. Visi metodinių priemonių komplektai yra nemokami.

Metodinės priemonės yra skirtos visiems švietimo dalyviams, kurie nori akcentuoti tvarumą ir supranta jo svarbą, ugdant jaunąją kartą. Tai dovana tiems, kurie švietimą supranta kaip asmenybės brandos kelią, atsakomybės už save ugdymą ir pagalbą kitiems. Tvarumo tema šiuolaikinio pasaulio kontekste tampa vis svarbesnė ir aktualesnė. Ne išimtis ir Lietuva, todėl nuspręsta padėti pedagogams įtraukti šią svarbią temą į mokymosi programas. „Mūsų knygose tvarumas atskleidžiamas, taikant 17 tvaraus vystymosi tikslų, kuriuos nustatė ir Jungtinės Tautos. Pavyzdžiui, nuo siekio, kad nebūtų skurdo, ligų, bado ir įvairių nelygybių, einama link kokybiško švietimo ir ekologinių sprendimų įvairiose srityse, siekiant apsaugoti planetą nuo biologinės įvairovės nykimo, ekstremalių reiškinių ir daugybės neigiamų padarinių“, – teigia prof. R. Bilbokaitė.

 

Tvarumui nagrinėti skirtų metodinių priemonių iki šiol trūko, todėl 37 naujos knygos apims svarbias temas ir padės jas įtraukti pagal programas į dalykų turinį bei įvairią neformalią veiklą. Tvarumas šiose metodinėse priemonėse ne tik siejamas su ekologinėmis problemomis, bet ir apima kur kas platesnę reikšmę, problemas ir jų sprendimo būdus.

 

64 VU Šiaulių akademija Knygos apie tvaruma
Metodinių leidinių rinkinys

Pagalba pedagogams kurti ugdymą, pagrįstą aktualijomis

Knygos tvarumo tema yra sudarytos iš 15 komplektų mokytojui ir mokiniui, 3 pavienių ir vieno komplekto mokytojui bei trijų skirtingų amžiaus grupių vaikams (mokiniams). Knygos gali būti naudingos savo turiniu mokytojui ar kitiems suaugusiesiems, kurie nori padėti vaikams susipažinti su tvarumo sąvoka. Jose pateikiama žinių apie pačią temą, jos paaiškinimą, susiejimą su gyvenimu, jo prasme ir kitais niuansais. Vaiko knyga skirta 3–6 metų vaikams, o mokinio knyga atitinka 7–14 metų mokinių poreikius. Jos skirtos praktikuotis su besimokančiaisiais, užduotimis papildo mokytojo knygoje aprašytas temas.

 

„Knygas rašėme labai susitelkę, susikaupę ir ieškodami paprastumo sudėtinguose reiškiniuose, kad tvarumas netaptų nepasiekiamu, iliuzijomis ir politikos reglamentais apipintu mitu, o kiekvieno vaiko ir mokinio būtų kuriamas, integruojant dalykines žinias ir sujungiant intelekto bei jausmų polius socialiai ir ekologiškai atsakingiems sprendimams“, – pasakoja profesorė.

 

Autoriai, rašydami metodines priemones, laikėsi sutartos pozicijos: visos temos ir jų mokymo(si) būdai yra rekomendacinio pobūdžio, todėl informaciją galima laisvai pritaikyti pagal situaciją, poreikius, aplinkybes ir galimybes. Neabejojama, kad mokytojai, studentai ir vaikų tėvai yra kūrybiški ir visą dovanojamą medžiagą pritaikys taip, kad būtų įdomu patiems. Visas knygas galima rasti Vilniaus universiteto Šiaulių akademijos internetiniame tinklalapyje arba Vilniaus universiteto elektroniniame knygyne.

Palikti atsiliepimą

El. pašto adresas nebus skelbiamas.