Ypatinga VDU naujovė, skirta rengti ateities kartai: pasaulinės platformos „Coursera“ kursai

„Pastarųjų metų įvykiai pasaulyje parodė, kad žmoniją gali ištikti net ir sunkiai prognozuojami įvykiai, todėl privalome rengti savo ateities kartą, galinčią veikti neprognozuojamomis sąlygomis, atsparią bet kokiems sukrėtimams ir gebančią prisitaikyti prie nuolat kintančių ir neapibrėžtų sąlygų. studentai 8Būtent dėl šių priežasčių Vytauto Didžiojo universitetas (VDU), įsivertinęs papildomų kompetencijų vystymo būtinybę, sudarė sąlygas dėstytojams ir studentams nemokamai mokytis didžiausioje pasaulyje kursų ir mokymosi programų platformoje „Coursera“, – ypatingą VDU siūlomą naujovę pristato universiteto Studijų prorektorė dr. Simona Pilkienė.

Dar nuo 2023-ųjų gegužės mėnesio, VDU studentai „Transform4Europe“ dėka pradėjo naudotis išskirtine galimybe nemokamai studijuoti bet kuriuos „Coursera“ mokymų platformos kursus. Studentai laisvai rinkosi ir klausė tiek trumpus (1–2 valandų) trukmės kuruojamus projektus, tiek kursus, tiek specializacijas ar profesionalius, darbo rinkoje ypač vertinamus sertifikatus, kuriuos išklausyti gali užtrukti iki pusės metų.

 

Tačiau nebuvo apsiribota vien laisvai pasirenkamais kursais šioje platformoje. VDU dėstytojai 2023 m. rudens semestro metu integravo „Coursera“ kursus į savo dėstomų dalykų turinį – juos išklausė daugiau nei 350 studentų ir įsiskaitė kaip studijuojamo dalyko turinį. „Coursera“ kursai papildė dėstomų dalykų turinį įvairiose studijų kryptyse.

 

Universiteto ateitis – nauji metodai ir įrankiai

VDU studijų prorektorės dr. Simonos Pilkienės teigimu, šiandieninėje nuolat besikeičiančioje visuomenėje universitetas vaidina ypatingą vaidmenį: jam suteikta atsakomybė ne tik perteikti mokslo pagrindu kuriamas žinias ir vystyti studentų gebėjimus, bet jis kartu atsakingas už ateities visuomenės kūrimą.

„Studijų procesas turi keistis iš esmės, kurio metu naudojami studentą įtraukiantys metodai, jis tampa aktyviu veikėju, o perteikiamos žinios virsta aktyvaus proceso metu būtent neapibrėžtomis aplinkybėmis (įvairiais scenarijais) vystomais studentų gebėjimais. Tam turi būti pasitelkiamos įvairios realios ir skaitmeninės aplinkos, inovatyvūs įrankiai ir iki šiol netradiciniais laikyti studijų metodai, tokie kaip „Coursera“ kursai“, – paaiškina prorektorė.

 

Dėstytojams buvo skirta ypatinga užduotis – integruoti garsiausių pasaulio universitetų teikiamą mokymosi turinį į studijų procesą, tokiu būdu jį praplečiant, praturtinant ir studentams suteikiant galimybę praplėsti kompetencijas. Toks metodas, pasak pašnekovės, itin pasiteisino, nes ženkliai pagerėjo studentų gebėjimai sprendžiant kompleksines problemas, taikant teorines žinias realiose situacijose. Dėstytojų nuomone, tai praplėtė studentų žinių kontekstą ir padidino jų įsitraukimą į studijų procesą.

 

Globalus pasaulis ir jo galimybės VDU studentams

Šiuolaikinių menų katedros dėstytojas dr. Tomas Pabedinskas pažymi, kad jo dėstomame dalyke „Fotografijos teorija ir istorija“ studijavimo patirtį itin praturtino studentų išklausytas Niujorko modernaus meno muziejaus (MoMA) kursas „Seeing Through Photographs“.

„Šis kursas padėjo Naujųjų medijų meno bakalauro studijų programos studentams savarankiškai plėsti geografinį ir kultūrinį akiračius, pažinti galimų požiūrių į meninę kūrybą ir vizualiąją kultūrą įvairovę. Studentų tobulėjimas bei įsitraukimas buvo akivaizdus ir paskaitų metu – jie paskaitų medžiagą susiedavo su „Coursera“ platformoje įgytomis žiniomis, buvo pasiruošę įsitraukti į prasmingas diskusijas. Taigi galima sakyti, kad į studijų dalyką integruotas „Coursera“ kursas studijų procesą dar vienu žingsniu priartino prie siekiamybės, kurioje studentas ir dėstytojas tuo pačiu yra ir kolegos“, – pažymi dr. T. Pabedinskas.

 

VDU Psichologijos katedros Organizacinės psichologijos magistrantūros studijų programos dėstytoja dr. Kristina Kovalčikienė teigiamai vertina platų įvairaus intensyvumo, trukmės ir tematikų spektro pasirinkimą, kuris leido pasiūlyti studentams keletą pasirinkimų, pagal jų interesus gilinti žinias specifinėse dalyko temose. „Maloniai nustebino studentų šimtaprocentinis įsitraukimas ir netgi viršijo lūkesčius, nes dalis jų išklausė daugiau kursų nei buvo tikimasi“, – sako dėstytoja.

Vytauto Didžiojo universiteto Švietimo akademijos studentai, būsimieji mokytojai, dalyko „Emocinio intelekto ugdymas“ metu galėjo išklausyti „Coursera“ siūlomą Jeilio universiteto profesorės dėstomą kursą „The Science of Wellbeing“, atlikti jo užduotis ir gauti įvertinimą.

 

Pasak dalyko dėstytojos dr. Elenos Trepulės, studentai džiaugėsi, kad sužinojo daug naudingų dalykų, leisiančių patiems gerinti savo emocinės sveikatos kokybę ir įgytomis žiniomis bei išmoktomis praktikomis pasidalinti su mokiniais ateityje. Tą patį „Coursera“ kursą Anglų kalbos C1 lygio dalyke integravusi dr. Aurelija Čeglytė minėjo, kad buvo vertinga išgirsti, kaip mažinti streso bei nerimastingumo kiekį savo gyvenime, kartu mokantis naujo anglų kalbos žodyno. Taip pat naudinga buvo matyti, kaip paskaitas veda Jeilio universiteto profesorė.

 

Studentų atsiliepimai – taip pat teigiami

VDU Ekonomikos ir vadybos fakulteto dėstytoja dr. Gintarė Leckė, į studijų dalyką „Elgsenos finansai ir finansų etika“ integravusi „Coursera“ kursą „Global Impact: Business Ethics“, pastebi, kad tai studentams suteikė galimybę mokytis iš pasaulinių ekspertų ir praktikų. Taip pat atvejo analizės, konkrečių  įmonių etikos problemos padėjo studentams susieti teorines žinias, įgytas paskaitų metu, su aktualiomis praktinėmis įmonių finansų etikos problemomis. Šio „Coursera“ kurso dėka studentai ugdė gebėjimus analizuoti realias įmonių problemas bei reflektuoti finansų etikos klausimais.

 

VDU Menotyros katedros docentė dr. Aušrinė Cemnomolskė, į magistrantūros studijų dalyką „Lietuvos kultūros paveldo savitumai“ integravusi Bocconi universiteto (Milanas) parengtą kursą „Arts and Heritage Management“, pažymi, kad tai buvo gera patirtis ir pabrėžia tarptautiškumo aspektą, kuris padeda praplėsti žinias bei suteikia platesnį studijų kontekstą.

Pačių studentų atsiliepimai apie tokią patirtį – taip pat teigiami. Pasak jų, „Coursera“ kursai yra ir naudingi, ir įdomūs, o toks studijų papildymas – džiuginantis. Sėkminga patirtis integruojant naujus įrankius ir mokymosi turinį studijų procese tęsiama ir ką tik prasidėjusio pavasario semestro metu. Daugiau nei trys šimtai studentų galės klausyti „Coursera“ kursus, integruotus į dėstomus dalykus.

 

Kursus siūlo ne tik universitetai, bet ir „Google“, „Microsoft“ ir „Meta“

„Coursera“ yra masinio švietimo projektas, kurį 2012 m. sukūrė du Stenfordo universiteto profesoriai. Bendradarbiaujant su universitetais ir kitomis organizacijomis, „Coursera“ suteikia galimybę internetu lankyti kursus, įgyti sertifikatus ir akademinius laipsnius įvairiose srityse. 2023 m. šioje platformoje beveik 300 pasaulio universitetų ir įmonių siūlė daugiau nei 4 tūkstančius įvairių kursų.

„Coursera“ platforma siūlo lankstų savarankiško mokymosi modelį ir itin plačias mokymosi bei profesinio tobulėjimo galimybes, leidžia tobulinti turimus įgūdžius, įgyti konkurencinį pranašumą darbo rinkoje. Prisijungus prie platformos galima lanksčiai planuoti mokymosi kursus, jų trukmę ir laiką – atsižvelgiant į savo užimtumą ir sau patogų laiką.

 

Kursai siūlomi pačiomis įvairiausiomis temomis – nuo programavimo, kalbų lavinimo iki viešo kalbėjimo, psichologijos, karjeros planavimo ir kt. Kursus siūlo ne tik geriausi pasaulio universitetai, bet ir garsios įmonės, tokios kaip „Google“, „Amazon“, IBM, „Microsoft“, „Meta“ ir kitos.

 

#Transform4Europe

Ši veikla finansuojama 2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų ir Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo „Naujos kartos Lietuva“ priemonės lėšomis ir Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšomis. Projektas „VDU tarptautinio konkurencingumo stiprinimas Europos universitetų Transform4Europe aljanso tinkle“ (Nr. 10-005-P-0005).

Palikti atsiliepimą

El. pašto adresas nebus skelbiamas.