„Airbus“ pristatė trimačio spausdinimo technologija pagamintą nedidelį lėktuvą

Berlyno aviacijos parodoje korporacijos „Airbus“ pademonstruotas nedidelis lėktuvas „Thor“ tapo pirmuoju pasaulyje lėktuvu, pagamintu trimačio (3D) spausdinimo  technologija.

thor„Thor“ – trumpinys iš angliško pavadinimo „Test of High-tech Objectives in Reality“ – aukštųjų technologijų bandymai realybėje.

Nors jis sveria tik 21 kg, sparnų mojis – kiek mažiau nei keturi metrai, tačiau Europos aeronautikos milžinės „Airbus“ nuomone, šis mažas nepilotuojamas sraigtinis  lėktuvas demonstruoja netolimą aviacijos technologijų ateitį, kai 3D spausdinimo technologijos padės ženkliai sutaupyti ir gamybos laiką, ir degalų sunaudojimą, ir atpigins oro keliones.

„Thor“ ypač įdomus tuo, kad 3D spausdinimo technologija buvo pagaminti ne atskiri jo komponentai, o visas lėktuvas iš karto, ir tik vėliau buvo instaliuota jo elektrinė įranga  ir avionikos prietaisai. Lėktuvo gamybai buvo panaudotas plastikas poliamidas.

 

Tiek „Airbus“, tiek ir jo didžiausiais konkurentas – JAV koncernas „Boeing“  jau naudoja 3D spausdinimo technologijas savo didžiausių keleivinių lėktuvų A350 ir B787 Dreamliner detalių gamybai.

 

Ši  technologija, nežiūrint kad dar išlieka gana brangi, ypač gaminių iš metalo gamybai, turi labai didelių pranašumų – joms pagaminti nereikia jokių specialių įrankių, galima pasigaminti vienetines dalis bandymams, ir gamyba vyksta labai greitai – tereikia turėti detalės kompiuterinį modelį.

 

Metalinės detalės gali būti net 30-50 procentų lengvesnės, nei pagamintos kitomis technologijomis, kaip liejimo, štampavimo, ar panašiomis, ir beveik be atliekų.

Nenuostabu, kad 3D spausdinimas jau išbandomas ir kosmose.

Europos Kosmoso Agentūros (ESA) kuriama raketa-nešėja „Ariane 6“, kuri, planuojama, į kosmosą pakils 2020 metais, jau turės daug atspausdintų dalių, ir dalinai dėl to bus bent dvigubai pigesnė,  nei jos pirmtakė, raketa „Ariane 5“.

 

„Airbus“ mėgina trimate spausdinimo technologija pagaminti ir kuro padavimo sistemą lėktuvo varikliams – dabar ji surenkama iš 270 detalių. 3D spausdinimo technologija leistų ją pagaminti tik iš trijų detalių.

3D spausdinimas taip pat žada ir ekologinę naudą, nes lengvesni lėktuvai naudos mažiau degalų ir išmes mažiau teršalų.

Aviacijos pramonė planuoja dvigubai sumažinti anglies dvideginio emisiją per ateinančius 20 metų, todėl trimačio spausdinimo technologija gali vaidinti ypač svarbų vaidmenį siekiant šio tikslo.

 

Apie 70 procentų Vokietijos aukštųjų technologijų federacijai „Bitcom“ priklausančių aviacijos įmonių mano, kad iki 2030 nemaža dalis orlaivių atsarginių dalių bus spausdinamos tiesiog oro uostuose, o 51 procentų tikisi, kad trečiajame dvidešimt pirmo amžiaus dešimtmetyje trimačio spausdinimo būdu bus galima pagaminti ir visą lėktuvo korpusą.

 

Nuorodos:

Airbus presents 3D-printed mini aircraft

Statyba – 3D spausdintuvu

„Airbus“ padalinys „APWorks“ pristatė elektrinį motociklą

Boeing pademonstravo patį lengviausią metalą

Naujas NASA iššūkis inovatoriams – sukurti trimačio spausdinimo būdu statomas buveines tolimojo kosmoso tyrėjams

Trimatis spausdinimas metalu

Algoritmas padės išmanųjį telefoną paversti trimačiu skaneriu

 

Palikti atsiliepimą

El. pašto adresas nebus skelbiamas.